نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:05

علاقه به درمان ام اس

وحیدرضا استوان یکی از متخصصان مغز و اعصاب، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخاطر علاقه به درمان یک بیماری رشته مغز و اعصاب را انتخاب کرد و توانست پزشک موفقی در این زمینه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انتخاب رشته تحصیلی یکی از مسیرهای مهم و تصمیمات تاثیرگذار در زندگی است و علاقه یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک مسیر تحصیلی و شغلی است، چنانچه انتخاب از روی علاقه باشد، نه تنها انگیزه و تلاش بیشتری برای رسیدن به موفقیت ایجاد می‌شود بلکه سختی های مسیر نیز لذت بخش خواهد شد. 

افراد نخبه و موفق معمولا با توجه به علاقه شان وارد یک مسیر می‌شوند و توانسته اند به بهترین شکل در آن شکوفا و دیده شوند. 

وحیدرضا استوان یکی از متخصصان مغز و اعصاب، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخاطر علاقه به درمان ام‌اس رشته مغز و اعصاب را انتخاب کرد و توانست پزشک موفقی در این زمینه باشد.

او در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، ابتدا خود را معرفی کرد و گفت: وحیدرضا استوان متولد ۱۳۶۵ در شهرستان کازرون هستم، از ۶ سالگی شیراز زندگی کردم و در حال حاضر متخصص بیماری های مغز و اعصاب‌، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم.

او از مدارک و سوابق تحصیلی اش گفت و افزود: از سال ۸۳ پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گذراندم و از سال ۹۰ تا ۹۴ تخصص مغز و اعصاب را در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کردم و از سال ۹۴ تا الان نیز عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم.

علاقه به درمان بیماری ام اس 

او دلیل انتخاب رشته پزشکی را علاقه دانست و در خصوص انتخاب تخصص توضیحاتی داد و گفت: از همان دوران تحصیل به رشته پزشکی علاقه مند بودم به همین خاطر این رشته را انتخاب کردم و بخاطر اینکه به درمان بیماری ام اس علاقه‌مند بودم و در این زمینه تحقیق می‌کردم تصمیم گرفتم رشته مغز و اعصاب را برای تخصص انتخاب کنم. 

رشته مغز و اعصاب، یک رشته نوین 

استاد در خصوص رشته نورولوژی یا مغز و اعصاب برای آشنایی بیشتر توضیح داد و بیان کرد: رشته نورولوژی یا مغز و اعصاب یک رشته تقریبا نوین است که بر روی اختلالات ساختاری و عملکردی در سطح نورون ها و سلول های عصبی تمرکز دارد، این رشته با سرعت زیادی از نظر تشخیص و درمان بیماری ها در حیطه های مختلف در حال پیشرفت است.

از آموزش تا چاپ ۴۰ مقاله 

این پزشک کازرونی فعالیت های پژوهشی اش را شرح داد و عنوان کرد: به عنوان هیئت علمی گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنم و آموزش رشته نورولوژی به دستیاران مغز و اعصاب، دانشجویان پزشکی دوره عمومی (مقطع  اکسترنی، فیزیوپات و علوم پایه) و دانشجویان سایر رشته ها را بر عهده دارم، در حال حاضر بیشتر در حیطه اختلالات حرکتی و نورودژنراتیو، نورو رادیولوژی و نوروماسکولار از لحاظ بیمار دیدن و تحقیقات فعالیت می‌کنم.

او افزود: بیش از ۴۰ مقاله نیز در مجلات معتبر چاپ کردم و قصد تحصیل در دوره‌های فلوشیپ را دارم. 

مهم ترین فاکتور برای رسیدن به موفقیت علاقه است

استوان دو فاکتور مهم برای رسیدن به موفقیت‌ را علاقه و هدفمند بودن دانست و گفت: مهم ترین فاکتور برای رسیدن به موفقیت علاقه مندی است، من وقتی رشته مغز و اعصاب را انتخاب کردم سعی کردم با علاقه انتخاب کنم و رتبه را ملاک قرار ندادم، با علاقه وارد این رشته شدم و همیشه با عشق و علاقه آن را دنبال کردم و بیماران را دیدم و به نظرم این علاقه تاثیر بسزایی در موفق شدن دارد، فاکتور مهم بعدی در رسیدن به موفقیت  هدف است، انسان باید در هر مسیری که قدم می‌گذارد هدف داشته باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

هدف ها را بزرگ انتخاب کنید

این عضو هیئت علمی در آخر توصیه ای به جوانان کرد و افزود: همیشه در هر مسیری که قدم می‌گذارید یا انتخاب می‌کنید هدف داشته باشید و هدف ها را بزرگ انتخاب کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید، سعی کنید همیشه به نحوی برنامه ریزی و تلاش‌ کنید که پس از اتمام آن دوره و وقتی به گذشته نگاه می‌کنید حس خوبی داشته باشید و دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده باشید و در نظر بگیرید که مشکلات و سختی ها همیشه وجود دارند و باید بتوانید علارغم وجود آنها با هدفی که دارید تلاش کنید تا به خواسته هایتان برسید.

گفتگو: صبا بنکی

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532367

مهمترین اخبار ایران و جهان: