نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 14:53

تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی راهی مدارس شد

اردبیل- سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی بین مدارس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد شیرین‌زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس در اردبیل اظهار کرد: این تجهیزات شامل صندلی معلم، میز دانش‌آموزی، کمد، چاپگر، تجهیزات هنرستانی و سیستم گرمایشی است که در مدارس احداثی جدید و مناطق روستایی و محروم توزیع شد تا نیاز این دانش‌آموزان به تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی رفع شود.

وی تصریح کرد: ما با همکاری آموزش و پرورش و بر اساس نیازسنجی که انجام دادیم، تهیه و خرید این تجهیزات را انجام داده تا با محوریت عدالت آموزشی توزیع آنها را در بین مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل شاهد باشیم.

سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: در این مرحله ۲۳ میلیارد تومان تجهیزات تهیه و توزیع شد که با احتساب دوره قبلی توزیع این تجهیزات به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، در سه ماهه اخیر بیش از ۳۸ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس در استان اردبیل توزیع شده است.

شیرین‌زاده در مورد آخرین وضعیت سیستم گرمایشی مدارس نیز افزود: در هشت سال اخیر با تلاش انجام شده بیش از ۸۰ درصد مدارس استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۴۰ کلاس درس از ردیف اعتبارات استانداردسازی تجهیز شده و سیستم گرمایشی آن به صورت مناسب و ایمن در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

شیرین‌زاده با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲۷ واحد آموزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: این ۲۷ مدرسه در قالب ۱۰۲ کلاس درس آماده افتتاح شده که نوسازی مدارس ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی آن هزینه کرده است.

وی در مورد آخرین وضعیت مدارس کانکسی و سنگی بیان کرد: در سال‌جاری قرار است تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در قالب طرح شهید پناهی به مدارس ایمن و مجهز تبدیل شود.

سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل پیشرفت این پروژه‌ها را ۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری بنیاد برکت و اعتبارات ملی سعی بر این است تا به سرعت بساط مدارس کانکسی و سنگی در استان اردبیل برچیده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486567

مهمترین اخبار ایران و جهان: