نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 16:22

540 نظامی اسرائیلی با آتش نیروهای خودی مجروح شدند

کانال 12 تلویزیون اسرائیل خبر داد از زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه 540 نظامی این رژیم با آتش‌ نیروهای خودی مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، امروز (دوشنبه)،جزئیات جدیدی از نظامیان مجروح اسرائیلی در نوار غزه فاش کرد.

براساس گزارش شبکه «الجزیره مباشره» به نقل از کانال ۱۲، ۵۴۰ نظامی اسرائیلی «به‌اشتباه» از زمان آغاز نبرد زمینی در نوار غزه (پانزدهم مهرماه) مجروح شده‌اند. این رسانه اسرائیلی بدون اشاره به جزئیات بیشتر اضافه کرد اطلاعات خود را از داده‌های ارتش اسرائیل دریافت کرده است.

ارتش رژیم اسرائیل پیشتر اعلام کردهب ود که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه ۲۸۲۰ نظامی این رژیم مجروح شده‌اند که ۱۳۰۰ نفر از آن‌ها تنها در نوار غزه مجروح شدند و ۵۴۰ نفر دیگر در حوادث عملیاتی.

در بیانیه ارتش همچنین اشاره شده بود که از بین مجموع مجروحان، ۴۲۹ نفر در وضعیت خطرناک و ۷۳۱ نفر در وضعیت متوسط به سر می‌برند و ۱۶۶۰ نفر دیگر جراحت سطحی دارند.

در داده‌های ارتش اسرائیل همچنین آمده بود که ۵۶۲ نظامی از زمان آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند که ۲۲۵ نفر آن‌ها از زمان آغاز نبرد زمینی در این منطقه کشته شدند.

ارتش اسرائیل از تاریخ هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ (پانزدهم مهرماه) جنگی ویران‌کننده در نوار غزه به راه انداخته که به دنبال آن -بر اساس جدیدترین آمارها- ۲۷ هزار و ۳۶۵ نفر شهید و ۶۶ هزار و ۶۳۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. وزارت بهداشت نوار غزه پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661723

مهمترین اخبار ایران و جهان: