نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 20:41

پول‌پاشی تل‌آویو برای بازگشت شهرک‌نشینان اسرائیلی

شهردار شهرک صهیونیستی سدیروت ضمن حمله به کابینه و ارتش این رژیم، خبر داد که مسئولان اسرائیلی با پرداخت پول به شهرک‌نشینان قصد دارند آنان را برای بازگشت تطمیع کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلون داویدی، شهردار شهرک صهیونیستی سدیروت درباره عملیات نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرد: هفت اکتبر به ما آموخت که کابینه و ارتش اسرائیل در ارزیابیهای خود شکست خورده‌اند.

داویدی همچنین گفت: پس از شکست کابینه و ارتش، از مردم ما می‌خواهند در ازای مبالغ مادی [به سدیروت] بازگردند، بدون اینکه آینده روشن باشد. نه نخست وزیر و نه سخنگوی ارتش، آن گونه که وعده می‌دهند، با شفافیت سخن نمی‌گویند.

پایگاه خبری عربی-۲۱ به نقل از این مقام صهیونیست گزارش داد: باید [منطقه] الشجاعیه [در غزه] نابود و غزه نیز کوچک شود و ساکنان آن هم اخراج شوند؛ زیرا حامی حماس هستند.

الشجاعیه منطقه‌ای در غزه است که تیپ گولانی به عنوان تیپی که نیروهای رنجر اسرائیل در آن حضور دارند، شکست سنگینی از نیروهای مقاومت فلسطین خورد.

گزارش این شکست به قدری سخت بود که اسرائیلی‌ها از تحلیل اهداف کلی جنگ متوقف و بر شرق غزه متمرکز شدند. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به نقل از منابع آگاهش در ارتش نوشت که «نابودی نیروهای القسام در الشجاعیه، با بمباران‌های هوایی هم غیرممکن شد؛ نبرد و درگیری‌ها در این محله بسیار دشوار و مرگبار است».

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به تلفات سنگین تیپ گولانی در الشجاعیه تقریباً یکسان بود و چه رسانه‌های نزدیک به کابینه بنیامین نتانیاهو چه محافل رسانه‌ای مخالف او تنها یک چیز را یادآوری می‌کردند و آن‌هم «شکست با تلفات بالا» بود.

 این رسانه‌ها فرقی بین مدیریت جنگی نتانیاهو و معارضانش قائل نشده و نوشتند که «باز هم نیروهای تیپ گولانی در محله الشجاعیه کشته می‌شوند و این بار نیز بنی گانتز جنگ را مدیریت می‌کند؛ چیزی تغییر نکرده است!».

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623467

مهمترین اخبار ایران و جهان: