نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 18:18

عزم ترکمنستان برای تبدیل شدن به «هاب» ترانزیتی حمل بار بین اروپا و آسیا

معاون مدیرکل آژانس حمل‌ونقل و ارتباطات ترکمنستان گفت: عشق‌آباد تمامی زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مرکز مهم ترانزیتی برای حمل‌ونقل بار بین اروپا و آسیا را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «باتیر آنایف» معاون مدیرکل آژانس حمل‌ونقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزیران ترکمنستان در مراسم افتتاحیه همایش سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل پایدار با نام «دروازه جهانی» که در بروکسل برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

وی طی این نشست گفت که ترکمنستان تمامی زیرساخت‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک مرکز مهم ترانزیتی برای حمل‌ونقل بار بین اروپا و آسیا را دارد.

بنابر سخنان آنایف، ترکمنستان در سال‌های اخیر به طور فعال در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری کرده که بیش از 5 هزار کیلومتر راه‌آهن، یک بندر دریایی بین‌المللی در «ترکمن‌باشی» با ظرفیت 17 میلیون تن در سال، ساخت فرودگاه‌های جدید و بزرگراه «عشق آباد – ترکمن‌آباد» از آن جمله هستند.

به گفته مقام ترکمن، این تاسیسات فرصت‌هایی را برای سازماندهی حمل‌ونقل کالای پایدار و ایمن از طریق آسیای مرکزی در شرایط بی‌ثباتی جهانی را باز می‌کند.

وی با بیان این که علاوه بر ترانزیت کالا، زیرساخت‌های ترکمنستان برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی نیز مورد توجه است، همه طرف‌های علاقه‌مند را برای بررسی پروژه‌های مشترک لجستیک و ایجاد مراکز تجاری و لجستیکی در این کشور دعوت کرد.

در این همایش چندین ابتکار برای توسعه ارتباطات حمل‌ونقل پایدار بین آسیای مرکزی و اروپا اعلام و مسائل کاهش زمان تحویل محموله، افزایش کارایی حمل‌ونقل و بهبود زیرساخت‌ها بررسی شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663123

مهمترین اخبار ایران و جهان: