نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 21:23

نهضت سوادآموزی یک نهضت دینی و یک وظیفه اسلامی است

همایش استانی گرامیداشت هفته سواد آموزی با حضور تلاشگران عرصه سواد آموزی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا عبدی در همایش استانی گرامیداشت هفته سواد آموزی در مشهد، اظهار کرد: دولت با گسترش خدمات، تلاش دارد نگاه حکمرانی خود را سمت مردم معطوف کند.

وی موفقیت‌های نهضت‌ سوادآموزی در عرصه تعلیم و تربیت را مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دست اندرکاران نهضت سوادآموزی دانست.

در ادامه مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به این موضوع که سوادآموزی مهمترین دغدغه در استان است تصریح کرد: مبارزه با بی سوادی یک اقدام فرهنگی است که در حوزه های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام دخانی ضمن اشاره به آمار سوادآموزی گفت: به سمت ریشه کنی بی سوادی در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در حرکت هستیم و از ظرفیت های سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هم افزایی خواهیم کرد تا تحولی عظیم در امر سوادآموزی صورت پذیرد.

نهضت سوادآموزی یکی از نهادهای موفق در کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به اهمیت سواد و تحصیل در جامعه به تشریح حوزه سواد آموزی از تاریخ نهضت سواد آموزی و تشکیل آن تا به امروز پرداخت و نقش بزرگ کشور را در ارتقاء سطح سواد حائز اهمیت و ستودنی قلمداد کرد.

سید امیر شوشتری تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت سوادآموزی به‌ فرمان امام خمینی (ره) در دیماه ۱۳۵۸ نهضت سوادآموزی تأسیس شد. 

وی از بین بردن بیسوادی در کشور، استقلال فرهنگی، تبدیل کردن ایران به مدرسه‌ای بزرگ را از مهمترین نکات مدنظر درتشکیل نهضت سوادآموزی برشمرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620023

مهمترین اخبار ایران و جهان: