نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 01:18

پیشنهادات هرمزگان برای سفر آتی رییس جمهور آماده شد

کلیات مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر ریاست جمهوری به هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی جلسه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان، کلیات مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر ریاست جمهوری به هرمزگان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 

شامگاه شنبه نهم دیماه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با دستور کار بررسی مصوبات پیشنهادی دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان با حضور محمد آشوری تازیانی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

مهدی دوستی در این نشست، اظهارداشت: برآیند مصوبات سفر ریاست جمهوری باید به حل موضوعات اساسی کشور و استان منجر شود. به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل دریایی باید منجر به افزایش قدرت رقابت بندرشهید رجایی با بنادر رقیب و در انتقال بار نیز باید امکانات ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی به شکلی ارتقا یابد که سبب تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور گردد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی  به استان از طریق ناوگان هوایی وارد استان می‌شوند، گفت: ما باید با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به اینکه آزاد راه تهران- شمال و شیراز - اصفهان وارد مدار شده است در تکمیل این کرویدرها کانون‌های اصلی جمعیتی را به هرمزگان متصل کنیم تا درصد گردشگرپذیری استان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان، با اشاره به چالش‌های پیشروی استان در حوزه تامین آب، بیان کرد: باید از ظرفیت مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری برای بستن پرونده تامین آب روستاها و اتمام روستاهای فاقد منبع آب استفاده کرد.

وی تاکیدکرد: لازم است مشوق‌های برای استفاده از پساب حاصل از آب‌شیرین‌کن های استان نیز در نظر گرفته شود تا با جلوگیری از تبعات زیست محیطی این امر ارزش افزوده و تولیدات جدیدی نیز به دست آید.

دوستی، با اشاره به برداشت‌هایی که از آب دریا در هرمزگان برای شیرین‌سازی و انتقال آب می‌شود، گفت: لازم است مصوبه‌ای برای دریافت عوارض از آب‌های برداشتی از استان نیز تعریف و در اختیار استان برای جلوگیری از تبعات زیست‌ محیطی برداشت‌ها قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در بررسی طرح‌های پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: لازم است تمهیداتی برای احداث مدارس ویژه جهت کودکان اوتیسم و کودکان دارای معلولیت نیز دیده شود ضمن اینکه تلاش شده برای هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان نیز منابعی تخصیص پیدا کند. 

وی با تاکید بر لزوم احیای بافت‌های تاریخی بندرعباس و جزایر، افزود: در این حوزه باید منابع دولتی را تبدیل به اهرمی برای مشارکت شهرداری و مردم کنیم و بافت زیبایی چون یورو را احیا کنیم، ضمن اینکه لازم است طرح ویژه‌ای برای ساماندهی و زیباسازی خوریات بندرعباس نیز اجرا شود.

دوستی در پایان تأکید کرد: نظرات فرمانداران نیز باید در پیشنهادات سفر ریاست جمهوری باید گرفته شود ضمن اینکه مصوبات فرهنگی و اجتماعی را نیز باید با اهالی فرهنگ تدوین کرد.

وی خاطرنشانکرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نیز باید در مصوبات دیده شود و برای آن برنامه‌ریزی شود.

استاندار هرمزگان، لایروبی بنادر، ساخت شناور، توسعه کشاورزی و احداث پایانه‌های صادراتی کشاورزی و ترانزیت را جزو مسائل اصلی استان دانست و گفت: اگر بتوانیم تولید محصولات پلیمری را در استان فعال کنیم با توجه به اینکه صنعت فولاد نیز در استان فعال است به ارزش افزوده بالایی دست خواهیم یافت و  اساسا مالک دو زنجیره فلزات ‌و پلیمرها قادر بر طیف وسیعی از محصولات و برنده آینده توسعه صنعتی خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621323

مهمترین اخبار ایران و جهان: