نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 12:54

سقوط از بلندی در صدر حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی ۶ ماهه امسال ۶۹ نفر بود که همگی این افراد مرد بودند و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی ۶ ماهه امسال در استان  ۶۹ نفر بود که همگی مرد بودند  که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  از این موارد ۴۷ نفر متأهل و بقیه مجرد بودند،گفت: براساس آمارهای موجود در ۶ ماهه سال‌جاری سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی رتبه نخست، مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: در ۶ ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خردادماه و کمترین آن با هفت مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

عباسی تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نور با ۷و عباس‌آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه  هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان اشاره کرد و گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با چهار فوتی کمترین آمار طی ۶ماهه امسال گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۶ماه امسال ۴۱۵ (۳۹۴ مرد و مابقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.

وی، ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548623

مهمترین اخبار ایران و جهان: