نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 10:39

کارنامه درخشان دولت در توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با تزریق اعتبارات دولت سیزدهم شاهد رشد پنج برابری خرید و توزیع تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی، گرمایشی و سرمایشی در مدارس گلستان هستیم و کارنامه دولت در این بخش درخشان است.

گلستان- پریسا مسعودی: یکی از سیاست‌های بسیار مهم نوسازی مدارس در دولت سیزدهم به اتمام رساندن و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام و متوقف بوده است.

هم زمان با سفر دوم رییس جمهور به گلستان، هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال پروژه این اداره کل شامل کلاس‌های آموزشی و استخر دانش‌آموزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید رضا نظری در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: پروژه های آموزشی بزرگی در استان وجود دارد که به جهت نیاز به اعتبارات سنگین، سبب توقف طولانی آن ها  شده بود که در دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظری همچنین به رشد پنج برابری خرید تجهیزات اشاره کرد و ادامه داد: توزیع تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی، گرمایشی و سرمایشی مدارس گلستان رشد پنج برابری داشته و کارنامه دولت در این بخش درخشان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود:  با همت دولت سیزدهم، سرانه میانگین فضای ورزشی آموزش و پرورش گلستان به بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور ۳۴ صدم مترمربع است بیان کرد: میانگین سرانه ورزشی در گلستان بیشتر از میانگین کشوری شده و به ۳۵.۴ صدم مترمربع رسیده؛ عبور از میانگین سرانه کشوری در حوزه آموزش و پرورش برای نخستین بار در تاریخ گلستان اتفاق افتاد.

* افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی در سفر دوم 

وحید فراهی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: 14 پروژه آموزشی و ورزشی با 47 کلاس درس و ریز بنای 65 هزار متر مربع آماده افتتاح شده که در سفر دوم ریاست محترم جمهور و هیات وزیران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اعتبار این پروژه ها را بالغ بر 650 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشتر این پروژه ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان احداث شده است.

افتتاح استخر دانش آموزی گنبد کاووس، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهرک قانجق شهرستان گالکیش، تکمیل و بهسازی اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده و احداث چهار سالن ورزشی سرپوشیده مدارس استان در قالب طرح شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی انجام خواهد شد.

گفتنی است تعهد دولت سیزدهم برای نوسازی، مقاوم سازی و نیز تجهیز کلاس‌های درس گلستان از شروع فعالیت تاکنون  ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است که‌ ۹ هزار میلیارد ریال از این تعهد با تخصیص از منابع ملی، استانی، محرومیت زدایی و نیکوکاران انجام پذیرفته است. 

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610223

مهمترین اخبار ایران و جهان: