نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 15:57

ریابکوف: لفاظی های ضد روسی آمریکا مانع مذاکرات استارت نو است

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اقدامات آمریکا، مانعی در مسیر رفتن به سمت مذاکرات تسلیحات استراتژیک میان دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه شرایط پیرامونی روابط میان مسکو و واشنگتن را از سرگیری نشست های ویژه کاهش تسلیحات هسته ای را نامناسب ارزیابی کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در شرایط کنونی وضعیت برای تعیین تاریخ جدید برای نشست کمیسیون مشورتی روسیه و آمریکا بر سر پیمان محدودیت تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت نو) فراهم نیست.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در مورد تاریخ احتمالی برگزاری جلسه کمیسیون مشورتی میان آمریکا و روسیه گفت: تا این لحظه تاریخی تعیین نشده است.

ریابکوف با اشاره به اقدام ضد روسی مداوم آمریکا تاکید کرد: شرایط کنونی برای تعیین تاریخ جدید، به ویژه با توجه به اروند تشدیدکننده در اقدامات و لفاظی های آمریکا دلسردکننده است.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که آمریکا به طور مداوم اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه صورت می دهد.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: آنها در انتظار لحظه ای هستند که احتمالاً واکنش ما منجر به اختلال در روابط دو طرف شود، که مطمئناً این اتفاق رخ نخواهد داد.اما به هر حال شرایط فعلی نیز حائز اهمیت است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک متوقف شده اما پایان نیافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993067

مهمترین اخبار ایران و جهان: