نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 00:18

۱۰۷ مادر و همسر شهید در خورموج تجلیل شدند

بوشهر - همایش تجلیل از ۱۰۷ مادر و همسر شهید به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست پنج شنبه شب در این مراسم یکی از ویژگی‌های بسیار مهم حضرت ام‌البنین (س) را توجه به‌زمان و مسائل مربوط به‌آن عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت ام البنین پس از واقعه عاشورا، از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به‌گوش نسل‌های آینده برساند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: این بانوی بزرگوار در پرستاری از فرزندان حضرت زهرا (س) چیزی کم نگذاشت و در کنار انجام وظایف همسری و مادری، همه خصایص یک بانوی تراز مکتب الهی را در وجود خود متجلی ساخت تا آنجا که برای همیشه تاریخ همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) هدیه گرفته‌اند.

وی افزود: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

زاهد دوست ادامه داد: سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959223

مهمترین اخبار ایران و جهان: