نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 05:40

بسته جدید کمک‌های نظامی انگلیس در راه اوکراین

طبق اعلام لندن، نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی از اوکراین را ارائه می‌کند که هزاران مهمات تانکی و ده‌ها نفربر زرهی در ماه‌های آتی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی دولت این کشور بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وبگاه «روسیا الیوم» بامداد چهارشنبه گزارش داد که «ریشی سوناک» نخست وزیر دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از کمک‌های تسلیحاتی جدیدی به ارتش اوکراین شامل ۷۰ خودروی زرهی و شناسایی و مهمات جنگی برای تانک از نوع «چلنجر ۲» خبر داد.

در بیانیه منتشرشده از سوی دفتر نخست وزیر انگلیس آمده است که انگلیس به زودی با ارائه نفربرها و خودروهای زرهی به نیروهای اوکراینی در خطوط مقدم جنگ تلاش خواهد کرد در ضد حملات کی‌یف علیه روسیه، امکان پشتیبانی از نیروها از جمله مجروحان را فراهم آورد و این مسئله در پاتک‌های ارتش اوکراین علیه روسیه بسیار مهم است.

این بیانیه می‌افزاید: در بسته جدید کمک‌های نظامی، وزارت دفاع انگلیس هزاران مهمات متعلق به تانک چلنجر دو را مثل سابق به ارتش اوکراین تجهیز خواهد کرد و همچنین ۵۰ میلیون لیره استرلینگ برای تعمیر تجهیزات نظامی آسیب دیده از جنگ اختصاص خواهد داد.

بیانیه می‌افزاید: دولت انگلیس در نظر دارد برای مداوای مجروحان جنگی اوکراینی یک مرکز درمانی با سرپرستی ناتو در انگلیس دایر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1350523

مهمترین اخبار ایران و جهان: