نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:02

مناطق آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان تبدیل به فضای سبز می‌شوند

مسجدسلیمان - فرماندار مسجدسلیمان گفت: منازلی که در مناطق آلوده به نفت در مسجدسلیمان تخلیه شده‌اند باید تخریب شده و پس از انجام نخاله برداری، عملیات کاشت درخت و ایجاد فضای سبز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان مولایی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با صدا و سیما بیان کرد: از ۶ منطقه آلوده به نشت نفت و گاز در مسجدسلیمان، یک‌هزار واحد مسکونی جابه‌جا و ساکنان به شهرک ولی‌عصر (عج) این شهرستان منتقل شده‌اند.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: منازلی که در مناطق آلوده تخلیه شده‌اند باید تخریب و تسطیح شوند و پس از انجام نخاله برداری، عملیات کاشت درخت و ایجاد فضای سبز انجام خواهد شد.

مولایی تصریح کرد: عملیات تخریب و تسطیح اراضی آلوده به همت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آغاز شده و تلاش داریم همه مناطق آلوده به سرعت تسطیح شوند و با کاشت درخت به فضای سبز برای استفاده شهروندان تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسجدسلیمان یکی از شهرهای خوزستان است و عملیات استخراج نفت برای نخستین بار در خاورمیانه در سال ۱۹۰۸ میلادی از سوی کنسرسیوم دارسی از این شهر و با چاه شماره یک، در میدان نفتی این شهرستان آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349423

مهمترین اخبار ایران و جهان: