نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:31

آغاز اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی یاسوج

یاسوج_ اصلاح اولیه نقطه حادثه خیز مسیر ورودی شهر یاسوج ۲٠ روز پس از حادثه مرگبار برخورد تریلی با خودروها آغاز شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ پژمان امیدی: ساعت ۱٠ و ۴۹ دقیقه صبح دوم تیرماه برای مردم کهگیلویه و بویراحمد یادآور تلخ‌ترین حادثه سال جاری است.

روایت جمعه خونین

کشنده تریلی با چندین تن بار «آلماتور» از شیب تند «تنگ کناره» به سان بمبی متحرک به سمت شهر یاسوج در حرکت بوده و راننده نیز غافل از عدم کارایی سیستم ترمز به ورودی پلیس راه یاسوج رسیده و در چند ثانیه تصادف زنجیره‌ای، فاجعه می‌آفریند.

آغاز اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی یاسوج

تریلی با بیش از ۱۵ خودرو در پلیس راه یاسوج برخورد کرده و این حادثه خونین، چندین کشته و مصدوم برجای گذاشته است.

مرگ پنج عضو یک خانواده

تنها در یک خودرو پنج عضو خانواده‌ای جان باخته و در روز اول ۶ فوتی و ۲۵ مصدوم ثمره تلخ این حادثه مرگبار بود.

با تحقق امدادرسانی و انتقال مصدومین، بررسی ابعاد مختلف حادثه آغاز شد و یکی از مهمترین موارد قابل بررسی، تاکید بر حادثه خیز بودن مسیر است.

مسیری که بارها واژگونی خودروهای سنگین را به خود دیده بود، فاجعه بار ترین حادثه سال‌های اخیر خود را تجربه کرد.

پیگیری خبرنگار مهر نشان داد، سازمان بازرسی در چند نوبت و طی نامه‌هایی حادثه خیز بودن مسیر را اطلاع رسانی کرده و این حادثه دقیقاً یک ماه بعد از آخرین نامه نگاری‌ها رخ داده است.

مکاتبات سازمان بازرسی

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأیید این موضوع گفت: برای دو مدیر در رابطه با حادثه زنجیره‌ای یاسوج پرونده تشکیل شد.

محمد مهدی صالحی افزود: برای دو مدیر در زمینه تخلف احتمالی در رابطه با حادثه دیروز یاسوج تشکیل پرونده شده و در دست بررسی است و در صورت اثبات تخلف با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

صالحی اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده در روز جمعه بروز حادثه و حضور میدانی هیئت بازرسی سازمان بازرسی استان در محل و شرکت در نشست مدیریت بحران، برای مدیران متخلف تشکیل پرونده انجام و موارد تخلف در دست بررسی قرار گرفت.

آغاز اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی یاسوج

وی ابراز داشت: واقعیت امر در گذشته با انجام مکاتبات مختلف در زمینه نقطه محل وقوع حادثه هشدارهای لازم داده شد و خواهان رفع این نقطه حادثه خیز شده بودیم.

صالحی با بیان اینکه مکاتبه ۹ فروردین ماه امسال در زمینه فضاسازی، رعایت حریم، نقض قوانین و مقررات محل وقوع حادثه، موجود است، گفت: در آن مکاتبه هشدار چنین روزی داده شده بود.

وی با اشاره به هشدار دیگر، تصریح کرد: همچنین دوم خرداد ماه ۱۴۰۲ با مکاتبه دیگری تذکر لازم داده شد و بیان شد که حریم جاده یاسوج به شیراز حدفاصل «سرآبتاوه تا پلیس راه» به دلیل عدم رعایت حریم جاده و تصرف غیرقانونی آن توسط افراد، هر چه سریع‌تر بررسی و اصلاح امور انجام شود.

با گذشت ۲٠ روز از حادثه خونین صبح جمعه ۲ تیرماه در یاسوج، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اصلاح نقطه حادثه خیز تنگ کناره بویراحمد خبر داد.

آغاز اصلاح اولیه نقطه حادثه خیز

عابد محمدی ظهر پنجشنبه با اشاره به بازدید میدانی از محدوده‌ی تنگ کناره در ۵ کیلومتری شهر یاسوج، افزود: در محدوده‌ی پلیس راه با طراحی و مطالعه‌ای که انجام دادیم به محض اخذ پیمانکار، ایمن سازی و با استاندارهای لازم اصلاح و استخر شن ایجاد خواهد شد.

محمدی اظهار داشت: همچنین «رمپ» خروجی به سمت جاده‌ی شیراز ضمن بهسازی و اصلاح، بازگشایی خواهد شد.

آغاز اصلاح نقطه حادثه خیز ورودی یاسوج

وی ابراز داشت: تا بازگشایی پاکت‌های مناقصه که فرآیند زمانی زیادی طی خواهد شد، منتظر نمی‌مانیم و با استقرار دستگاه‌های راهداری، بولدوزر، کامیون، گریدر و تیم راهداری، نسبت به اصلاحاتی از طریق بخش امانی و ماشین آلات اداری به صورت اقدام خواهیم کرد.

محمدی با اشاره به ورودی شهر یاسوج از سمت پلیس راه شیراز، گفت: مشخصات هندسی ساخته شده توسط دستگاه متولی ساخت، هیچگاه مورد تأیید مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نبوده و همواره این اداره کل جهت حفظ جان هموطنان در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرد.

مدیرکل راهداری استان خاطرنشان کرد: ایمنی معابر برون شهری قاعده و دستورالعمل دارد و هر آنچه لازم بوده است در این سراشیبی ۵ کیلومتری تند و خطر ساز با انواع تابلو، شیار لرزاننده، خط کشی، تابلو محدودیت سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر، تابلوهای فسفری، ریزشی، روشنایی، خط کشی و جداکننده حتی خارج از اصول معمول انجام شده است.

با توجه به آغاز اصلاح اولیه مسیر ورودی یاسوج از تنگ کناره تا پلیس راه و فرآیند پیمان سپاری، تحقق این اصلاح نقطه حادثه خیز می‌تواند جان صدها نفر را از مرگ نجات دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356967

مهمترین اخبار ایران و جهان: