نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:42

توسعه روابط با آمریکای لاتین مهم است/ حربه تحریم رنگ باخته است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه مبادلات اقتصادی با آمریکای لاتین بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین کاملاً به موقع است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سفرهای رئیس جمهور به سایر کشورها و گسترش روابط با آن‌ها تأثیر زیادی در حوزه سیاسی، بین الملل و اقتصادی دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و بزرگ است و موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک بسیار خوبی دارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر بین المللی بسیار تأثیرگذار است که هیچ مناسباتی بدون حضور و منهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه شکل نمی‌گیرد و بر این اساس طبیعی است که کشورهای مختلف به دنبال تقویت روابط خود با کشورمان باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به دنبال بازتعریف ارتباطات خود با کشورهای همسایه، آسیایی و مستقل است و به دنبال برداشتن موانع ارتباطی با کشورهای دنیاست و به همین جهت شاهد رفت‌وآمدهای زیاد بین مقامات ایران و کشورهای دیگر هستیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برخی از کشورهای غربی تلاش و سرمایه‌گذاری زیادی کردند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند، اما ایران همه تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد و نه تنها منزوی نشد، بلکه روابط دیپلماتیک ایران تقویت شده است.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: یکی از استراتژی‌های دولت سیستم بازتعریف ارتباطاتش در حوزه دیپلماسی خارجی است. قطعاً افزایش تعاملات ایران با کشورها منجر به خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود، البته دیگر تحریم‌های دشمنان علیه ایران رنگ باخته است و این حربه راه به جایی نمی‌برد.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین، گفت: کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت‌های زیادی دارند که توسعه روابط با این کشورها تأثیر به سزایی در بهبود اقتصاد ما دارد. توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای آمریکای لاتین بسیار مهم است که نباید از آن غافل باشیم و سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین کاملاً به موقع است و تأثیر مثبت خودش را نشان خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282323

مهمترین اخبار ایران و جهان: