نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:35

۸۰ درصد اعتبارات ۱۴۰۱ جذب شده است

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد از اعتبارات ۱۴۰۱ در استان اردبیل جذب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: سه ماه فرصت جذب ۲۰ درصد باقیمانده اعتبارات سال ۱۴۰۱ وجود دارد که امیدواریم مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات تلاش جدی تری را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد تا ریالی اعتبار استان به خزانه برگشت بخورد و باید تا آخر شهریورماه ۱۰۰ درصد جذب اعتبارات را با پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی و کمیته جذب شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سال گذشته نیز تمام منابع و اعتبارات استانی و حتی بیشترین منابع ملی جذب استان شد که در همه حوزه‌ها این آمار و ارقام بالاتر از میانگین تخصیص کشوری بوده است.

شایقی افزود: از محل ماده ۵۶ و تهاتر نفت ۶ هزار میلیارد تومان به استان ابلاغ شده بود که ۷۱ درصد نسبت به مصوب ما توانستیم جذب و تخصیص منابع را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و تعهدات سازمان برنامه و بودجه نیز تا سقف ۹۴.۵ درصد جذب اعتبارات را شاهد بودیم.

شایقی اضافه کرد: برای پروژه راه آهن اردبیل یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافت در حالی که اعتبار مصوب آن ۴۸۸ میلیارد تومان بوده که این رقم ۲.۷ دهم برابر اعتبار تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: محور اردبیل - مشگین شهر ۴۸۵ میلیارد تومان و تونل حیران، همچنین محور سرچم ۸۵۱ میلیارد تومان تخصیص را شاهد بودیم که ۴.۴ برابر اعتبارات پیش بینی شده است.

شایقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای جاده کلور - درام نیز چهار برابر متوسط اعتبارات تصویبی منابع مالی جذب شده و محور گرمی به بیله سوار نیز تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع جذب شده است.

وی تصریح کرد: برای پروژه شبکه خدا آفرین ۱۳۲ درصد تخصیص و دیگر پروژه‌های اولویت دار استان نیز در مجموع منابع خوبی حتی بالاتر از اعتبارات پیش بینی شده جذب و تخصیص اعتبارات را شاهد بودیم.

شایقی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در این استان وجود دارد، گفت: ۱۸ پروژه از بین آنها، پروژه‌های اولویت داری هستند که تخصیص اعتبارات آنها در بالاترین سطح قرار دارد.

وی افزود: در سایه جذب این منابع ما سال گذشته ۵۵ کیلومتر و امسال نیز ۷۰ کیلومتر راه ۲ بانده را افتتاح و بهره برداری می‌کنیم.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲ سد کوثر و عمارات نیز جز اولویت‌های پیگیری استان در تخصیص منابع آب بوده و تلاش بر این است تا پایاب این سدها نیز هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور منابع خوبی به استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در جذب اعتبارات عمرانی و زیربنایی سفر رئیس جمهور بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306267

مهمترین اخبار ایران و جهان: