نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 19:32

وزیر خارجه هند: به این زودی سفیری به افغانستان نمی‌فرستیم

وزیر خارجه هند اعلام کرد که مصمم است برخی از فعالیت‌های سفارت دهلی‌نو در کابل را حفظ کند، اما به‌این زودی سفیری به افغانستان نخواهد فرستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، « اس‌جی شنکر» وزیر خارجه هند در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با توجه به اوضاع افغانستان، دولت هند اکنون تصمیم ندارد سفیری به کابل بفرستد.

به گزارش خبرگزاری آوا، هند در موقعیتی نیست که بتواند درباره رویدادهای اخیر افغانستان قضاوت غیرواقع‌ بینانه و زودهنگامی کند.

«اس‌جی شنکر» که در نشستی خبری در «مرکز بین‌ المللی هند» در دهلی نو صحبت می‌ کرد، در پاسخ به پرسشی گفت که هند مصمم است برخی از فعالیت‌ های سفارتش را در کابل حفظ کند، اما به این زودی ها سفیری به افغانستان نخواهد فرستاد.

وی با اشاره به اینکه هدف دهلی ‌نو کمک به مردم افغانستان است، اضافه کرد: ما تصمیم گرفتیم که سفارت خود را (در افغانستان) حفظ کنیم، اما نه در سطح سفیر. بسیاری از کشورهای دیگر همین کار را کرده‌ اند. آن‌ها سفیران خود را از افغانستان بازگردانده‌ اند. ما بر بخش‌ هایی تمرکز داریم که باور داریم بر مردم افغانستان اثرگذار است.

با این حال، ذبیح‌ الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان ضمن درخواست از هند برای اعزام سفیر به افغانستان چندی قبل تاکید کرده بود که هیچ تهدیدی علیه نمایندگی هند و کارمندانش در افغانستان وجود نخواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322623

مهمترین اخبار ایران و جهان: