نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 20:40

ذبح هزار راس دام برای توزیع در بین نیازمندان استان قم

قم- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم از ذبح هزار راس دام در روز عید قربان به منظور توزیع در بین نیازمندان و محرومان این استان خبر داد.

محسن مسعودیان راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دومین همایش طرح نذر قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) به مناسبت عید قربان با محوریت مسجد مقدس جمکران و در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: استقبال خوبی در سال گذشته از این طرح صورت گرفت و امسال نیز امیدواریم با مشارکت رسانه‌ها و مسئولان کمیته امداد در استان‌ها آمار ذبح دام‌ها در این روز به برکت نام مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) به بیش از ۷۰ هزار قربانی برسد و در استان قم نیز هزار قربانی صورت خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: گوشت قربانی‌های صورت گرفته بسته بندی و با مشارکت مراکز نیکوکاری و خیریه به دست نیازمندان خواهد رسید که علمیات توزیع تا عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به اهمیت قربانی کردن بیان داشت: قربانی در تمام شئون و عرصه‌های مهم زندگی انسان نقش ایفا می‌کند در حالی که این امر سودی برای خداوند نخواهد داشت، اما انسان به واسطه این اقدام خود را به خداوند نزدیک و از دیگران دستگیری می‌کند.

وی گفت: امید است قربانی در کمیته امداد به عنوان سرفصل خدمت رسانی تعریف و قدم‌های خوبی در این عرصه برداشته شود.

مسعودیان راد بیان داشت: مناسک قربانی ظرفیت جهانی و فرهنگ بین المللی را با خود به همراه دارد و موجب پیوند عاطفی امت اسلامی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1318223

مهمترین اخبار ایران و جهان: