نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:45

مرز چذابه در اربعین حسینی به صورت فیزیکی مسدود شود

چذابه- معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از انسداد فیزیکی مرز چذابه در اربعین حسینی به منظور جلوگیری از قاچاق دام و کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید میراحمدی ظهر امروز دوشنبه ضمن بازدید از زیرساخت‌ها و پارکینگ مرز چذابه برای استقبال از زائران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران خبر داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و کارها عملیاتی انجام شده، بخشی قابل توجهی از مرز چذابه به صورت فیزیکی مسدود شده است.

وی تاکید کرد: مقرر شده همه مرز برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق و خروج دام از استان به کشورهای دیگر در ایام اربعین به صورت فیزیکی مسدود شود.

وی با بیان اینکه این کار کمک زیادی به جلوگیری از تردد افراد قاچاقچی و تأمین امنیت مردم منطقه می‌کند، افزود: شرایط زیرساخت پایانه مرزی چذابه مطلوب است، مشکلات و موانع موجود در این مرز نیز بررسی و برای رفع هرچه سریع‌تر آن برنامه ریزی می‌شود.

میراحمدی گفت: امسال با توافق خوبی که بین وزرای کشور ایران و عراق صورت گرفت، مسئولان کشور عراق قول‌های بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات تردد زائران و دیگر مشکلات موجود دادند که امید است ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار هم این مشکلات را رفع و شرایط را در محل‌های توقف زائران و رفت و برگشت آن‌ها را از پایانه تا شهرهای مقدس کربلا و نجف مساعدتر و بهتر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296067

مهمترین اخبار ایران و جهان: