نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 10:29

پیشگیری و درمان ۹۹ مورد بیماری مشترک بین انسان و حیوان در تنگستان

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در یک سال گذشته ۹۹ بیماری مشترک انسان و حیوان در تنگستان پیشگیری و درمان شده است.

ماه زرافشون رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روز ملی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بر لزوم آگاهی بخشی در این مورد تاکید کرد و اظهار داشت: در یک ساله گذشته ۹۰ مورد حیوان گزیدگی در تنگستان اتفاق افتاده که در تمامی موارد واکسیناسیون افراد به موقع انجام شده است.

وی ادامه داد: چهار مورد تب مالت، چهار مورد سالک و یک مورد تب کریمه کنگو نیز در یک سال گذشته در تنگستان اتفاق افتاده که خوشبختانه همه موارد با طی مراحل درمانی منتهی به مرحله بهبودی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیماری‌هایی همچون تب مالت، سالک، تب کریمه کنگو و هاری را بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خواند و تصریح کرد: توجه به خرید مواد غذایی گوشتی و لبنیات از مراکز معتبر برای جلوگیری از انتقال بیماری تب مالت، عدم رهاسازی مستمر آب در محیط برای جلوگیری از ایجاد زیستگاه سالک، توجه به سلامت دام توسط دامداران و واکسیناسیون حیوانات برای پیشگیری از بیماری هاری موجب می‌شود تا موارد ابتلای به بیماری تا حد زیادی کاهش یابد.

رفیعی اظهار داشت: علاوه بر آگاهی بخشی و بالا بردن دانش مردم برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، نیاز است همکاری‌های بین بخشی، بین بهداشت و درمان، سازمان دامپزشکی، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط به‌عنوان محور پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مشترک بین انسان و حیوان افزایش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341523

مهمترین اخبار ایران و جهان: