نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:15

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در سطح کشور فعال است

بوشهر- دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در حال حاضر بیش از هزار باشگاه کوهنوردی در سطح کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مقدم بعد از ظهر دوشنبه در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه آموزش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش داریم دوره‌های مختلف و متنوعی برگزار شود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در نقاط مختلف کشور بیان کرد: پرتابل آموزشی فدراسیون با ۲۵۰ هزار عضو سالانه بیش از ۵۰ عنوان دوره آموزشی را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد در طرح ملی سیمرغ موفق به صعود به ۳۱ قله مرتفع در هر استان شده‌اند و مدال سیمرغ دریافت کرده‌اند و پنج هزار ورزشکار دیگر نیز در حال تلاش برای کسب این عنوان هستند.

مقدم به فعالیت هزار باشگاه ثبت شده کوهنوردی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه رشته کوهنوردی هیئت‌های استانی فعالیت ورزشی خود را در قالب آموزش، استعدادیابی و تجهیزات با مشارکت باشگاه‌ها توسعه دهند.

وی ضمن تجلیل از تلاش کوهنوردان بوشهری و باشگاه‌های این استان گفت: با توجه به اقلیم استان بوشهر و ظرفیت‌های موجود می‌توان برای توسعه رشته‌های متنوع کوهنوردی برنامه‌ریزی کرد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اضافه کرد: اسکی و سنگ‌نوردی رشته‌های المپیکی این رشته هستند که ورزشکاران کشور در این ۲ رشته صاحب مدال شده‌اند.

مقدم در زمینه برنامه‌های پیش‌روی این فدراسیون گفت: کسب سهمیه مسابقات آسیایی چین و چندین اعزام به مسابقات بین‌المللی از برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر محسن پاپری زارعی با ۲۱ رأی اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست این هیئت را برعهده گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311623

مهمترین اخبار ایران و جهان: