نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:33

در جنگ ترکیبی، دانشجویان باید در عرصه روشنگری نقش آفرین باشند

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در افتتاحیه نشست کارشناسان نشریات و مدیران مسوول فعال نشریات دانشگاه های سراسر کشور گفت: در جنگ ترکیبی و فضای غبارآلود، جای دوست و دشمن تغیر می کند و دانشجویان به عنوان قشر آگاه باید به آگاه سازی در جامعه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز با حضور رشید جعفر پور قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مسوولان استانی، آئین افتتاحیه نشست کارشناسان نشریات و مدیران مسوول فعال نشریات دانشگاه های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم اظهار کرد: دشمنان به دلیل جمعیت بزرگ مسلمانان در صدد اسلام هراسی هستند که در این راستا می بایست نشریات دانشجویی جهاد تبیین را در اولویت خود قرار دهند. امروز در زمینه های مختلف پیشرفت های بزرگی داریم اما تبیین انجام نمی شود.

وی افزود: درک فضای جنگ ترکیبی دشمن و آگاه سازی از موارد مهمی است که باید مورد توجه نشریات دانشجویی قرار گیرد.

جعفر پور ادامه داد: در جنگ ترکیبی و فضای غبارآلود، جای دوست و دشمن تغیر می کند و دانشجویان به عنوان قشر آگاه باید به آگاه سازی در جامعه بپردازند و از ظرفیت نشریات که پیوند دهنده دانشگاه و عامه مردم است، استفاده کنند.

این مسوول تصریح کرد: روشنگری و بصیرت افزایی باید از دیگر اولویت های نشریات دانشجویی باشد. روایت اول و صحیح، اولین اثرگذاری را در جامعه دارد و این نوع روایت یک آمادگی و هوشمندی است. 

وی خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی در فضای موجود از اهمیت بالایی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با طلاب و روحانیون فرمودند که مخاطب در نسل های مختلف متغیر هستند و بر این اساس باید اقناع و استدلال ها در راستای همان نسل باشد. 

جعفرپور همچنین در خصوص آیین نامه نشریات دانشجویی اذعان کرد: این آیین نامه در حال اصلاح می باشد و انتظار می‌رود در این نشست دانشجویان و مدیر مسوولان نشریات دانشگاه ها ما را همراهی کنند. وزارت علوم حمایت کامل خود از نشریات دانشجویی را به کار گرفته است که با ضریب تاثیرگذاری، اولویت بندی خواهد شد.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: نشریات باید سواد رسانه ای را افزایش دهند زیرا یکی از موضوعات مهم جامعه است و دانشگاه ها می توانند گام های خوبی در این مسیر بردارند.

جعفر پور اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رویکرد فعالیت نشریات دانشجویی ایمان و امید آفرین باشد و باید دانشجویان در این مسیر گام بردارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357423

مهمترین اخبار ایران و جهان: