نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 22:14

نیازمند تولید آثار فاخر فرهنگی برای معرفی سیره ائمه (ع) هستیم

سمنان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نیازمند تولید آثار فاخر فرهنگی برای معرفی سیره ائمه (ع) هستیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در کشورمان برای این مقصود وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفار هرندی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی به میزبانی تئاتر شهر سمنان ضمن اشاره به مقاصد در نظر گرفته شده درباره داستان کوتاه روضی موسوم به کبوتر حرم، تاکید کرد: ترویج ارزش‌ها و سیره رضوی کار بزرگی است که هنرمندان ما به خوبی آن را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ولایت امام رضا (ع) در ایران و امامزادگان مانند خورشیدی هستند که از نور معرفت شأن بهره‌مند هستیم، گفت: این خورشید در واقع ارزش‌های مبنایی ما را شکل می‌دهند و هنرمندان در راستای ترویج و تقویت آن باید بیش از پیش تلاش داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نیازمند تولید آثار فاخر فرهنگی برای معرفی سیره ائمه (ع) هستیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در کشورمان برای این مقصود وجود دارد که باید بیشتر از آنها بهره بگیریم.

صفار هرندی با بیان اینکه دستان گویی به واسطه زبانی که دارد می‌تواند روایت‌های تأثیر گذاری را بر مخاطب داشته باشد، گفت: برگزاری رویدادهای داستان نویسی بر پایه سیره ائمه اطهار (ع) اقدام در خور تقدیر است

وی با بیان اینکه قرآن کریم نیز قصه‌گویی را مورد توجه قرار داده است، گفت: این هنر است که می‌تواند مخاطب را وارد یک فضای چند گونه قصه گویی کند تا در عمق او نفوذ داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: استقبال مردم ما از فیلم‌ها و آثاری که در ارتباط با زندگی بزرگان دینی هستند نشان می‌دهد که در این زمینه می‌توان کارهای بسیاری را صورت داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225825

مهمترین اخبار ایران و جهان: