نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 13:58

پروژه‌های هدف بازآفرینی در استان سمنان مشخص شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برای جذب اعتبارات کشوری باید پروژه‌های هدف بازآفرینی در این استان مشخص شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که در سالن معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این جلسه معرفی و تصمیم‌گیری در مورد پروژه‌های در حال اجرا و پروژه‌های مورد نیاز در محلات هدف است.

وی افزود: محلات هدف شامل سکونتگاه‌های غیررسمی حواشی شهر، بافت‌های تاریخی، بافت‌های ناکارآمد و بافت‌های قدیم است که جزو محلات هدف بازآفرینی تلقی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: پروژه‌هایی که شهرداری‌ها برای پایه‌سازی محلات و خدمت‌رسانی به این محلات در دست اجرا دارند، در سامانه ثبت شوند تا علاوه بر اقداماتی که شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در قالب کمیته برنامه‌ریزی انجام می‌دهند، بتوانیم بخشی از اعتبارات را از ستاد بازآفرینی شهری کشور جذب کنیم.

حمیدی تأکید کرد: تمام خیابان‌ها و معابر خاکی که در محلات هدف جزو مصوبات طرح قرار دارند در تمامی شهرها به عنوان پروژه معرفی شوند تا در پایان سال معابر خاکی در این محلات وجود نداشته باشد.

وی گفت: فرمانداری‌ها به تفکیک شهرستان نسبت به ثبت سامانه پروژه‌های نیمه‌تمام شامل بوستان‌های شهری، درمانگاه‌ها، خانه بهداشت، مدارس و خانه فرهنگ، پایگاه‌های اجتماعی اقدام کنند تا بتوانیم از اعتبارات بازآفرینی استفاده کنیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222669

مهمترین اخبار ایران و جهان: