نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:02

جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم به راه افتاده است

رشت - استاندار گیلان با اشاره به اشتغالزایی ۳۶ هزار نفر در استان، اقدامات دولت را در بخش آبرسانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در آئین کلنگ‌زنی تکمیل بخشی از طرح بزرگ فاضلاب رشت اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های آبی گیلان است که نظارت ویژه در روند اجرای آن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در گیلان افزود: حوضچه‌های تصفیه شیرابه در سراوان رشت با سرعت در حال انجام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه منشأ اصلی آلودگی دو رودخانه رشت گرفته شده است، گفت: با اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان بخش مهمی از ورودی‌های پساب‌ها به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود گرفته شد.

عباسی با اشاره به سهم ۳۶ درصدی شهرک صنعتی در آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود اضافه کرد: آلودگی رودخانه‌های رشت مستقیم به تالاب انزلی می‌ریزد که باید نسبت به ساماندهی ورودی پساب‌ها به این دو رودخانه اقدام شود.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی، پسماند و پساب‌ها موجب نارضایتی مردم شده است، گفت: رفع مشکلات زیست محیطی گیلان نیازمند عزم ملی و همگانی است و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم به راه افتاده است، گفت: حل مشکل آب شرب در مناطق شهری و روستایی با اجرای پروژه‌های مهم و رویکرد جهادی در حال انجام است.

عباسی با بیان اینکه اشتعال و مسکن از دیگر برنامه‌های رویکردی دولت سیزدهم است، از ایجاد شغل برای ۳۶ هزار نفر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار شغل تعهد استان گیلان بود، که ۳۶ هزار شغل ایجاد شد و این روند در سالجاری ادامه پیدا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271269

مهمترین اخبار ایران و جهان: