نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:58

سیل اخیر ۷۱ انشعاب و خطوط فاضلاب زنجان را مسدود کرد

پس از بارندگی سیل آسای اخیر در شهر زنجان، ۷۱ مورد انسداد انشعاب و خطوط فاضلاب در این شهر رفع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بارندگی سیل آسای اخیر در شهر زنجان، 71 مورد انسداد انشعاب و خطوط فاضلاب در این شهر رفع شد که از این تعداد 48 مورد مربوط به گرفتگی انشعابات فاضلاب، 21 مورد گرفتگی خطوط شبکه و خطوط اصلی و 2 مورد نیز مفقودی دریچه فاضلاب است.

وی افزود: بیشترین تعداد انسدادها در شهر زنجان به ترتیب در مناطق کوی فرهنگ، الهیه و اعتمادیه رخ داده است.

این مسئول بیان داشت: شهرک اسلام آباد، آزادگان، بلوار غدیر، دانشسرا، سعدیه، شهرک کارمندان، وحیدیه، میدان 15 خرداد، میدان ارتش، شهرک غرب، اراضی پایین کوه و سرجنگلداری نیز شاهد وقوع انسداد در تاسیسات فاضلاب بوده است.

وی با تأکید بر ارائه خدمات شبانه روزی شرکت آب و فاضلاب به شهروندان تاکید کرد: مشترکین می توانند در صورت وقوع هرگونه حادثه ای در حوزه آب و فاضلاب، با شماره 122 تماس حاصل نموده و گزارشات خود را ارائه نمایند.

جزءقاسمی در پایان گفت: لازم به توضیح است که طراحی شبکه فاضلاب شهری بر اساس حجم فاضلاب خانگی بوده و دفع آب‌های سطحی در آن پیش‌بینی نمی‌شود؛ با این حال در بارندگی اخیر حجم زیادی سیلاب از طریق شبکه فاضلاب به بیرون بافت مسکونی شهر منتقل گردید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1277169

مهمترین اخبار ایران و جهان: