نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 08:16

فراخوان هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از جزئیات فراخوان برگزاری هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» خبرداد.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» در سه بخش کشوری، خراسان‌شمالی و نوقلم (۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده برای این رویداد ملی در استان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی همچون شعار سال، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی، آداب‌ و رسوم مردم خراسان‌شمالی و آزاد به دبیرخانه جشنواره مستقر در شهرستان اسفراین ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی به شرایط ارسال آثار از سوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: داستان‌های بخش استانی و نوقلم باید از موضوعات بومی و محلی و آداب‌ورسوم الهام گرفته باشد، در بخش کشوری هر شخص مجاز به ارسال ۳ اثر و در بخش استانی ۵ اثر به دبیرخانه خواهد بود، نویسندگان استان مجاز هستند در بخش کشوری با ارسال ۳ اثر دیگر شرکت نمایند.

وی شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند، تولید آثار ارزشمند ادبی در حوزه داستان کوتاه، گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه، معرفی آداب‌ و رسوم مردم خراسان‌شمالی و آشنایی با جغرافیای این استان، تبادل نظر بین نویسندگان مطرح کشور و بومی استان و دانش‌افزایی نویسندگان بومی را از اهداف برگزاری این جشنواره در استان ذکر کرد.

صادقی اضافه کرد: بخش نوقلم مختص خراسان‌شمالی بوده و هر نفر مجاز به ارسال ۳ اثر است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229125

مهمترین اخبار ایران و جهان: