نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:37

وضعیت کاهش جمعیت در استان همدان نگران کننده است

همدان- دبیر رویداد ملی جوانی جمعیت کشور ضمن ابراز نگرانی از کاهش جمعیت استان همدان، گفت: همدان از نظر نرخ جمعیت سالمند، نرخ باوری و آمارهای جمعیتی جز استان‌های ۲۴ به پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی گودرزی چهارشنبه در آئین اختتامیه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، عنوان کرد: مطالعه و نظرسنجی در ضرورت افزایش جمعیت توسط صدا و سیما مراکز ۳۲ استان‌ها صورت گرفت که همدان در بخش‌های مختلف رتبه‌های پایینی را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه این مطالعه بین عموم اقشار با مدارک تحصیلی مختلف، شهری و روستایی، زن و مرد انجام گرفت؛ اظهار کرد: همدان از نظر نرخ جمعیت سالمند، نرخ باوری و آمارهای جمعیتی جز استان‌های ۲۴ به پایین است، اگرچه ۶۳ درصد افراد مورد مطالعه در همدان مساله آینده جمعیتی کشور را بحرانی می‌دانند.

دبیر رویداد ملی جوانی جمعیت کشور خاطرنشان کرد: طبق این مطالعه، ۷۴ درصد مردم همدان علاقه مند به داشتن فرزند یا ذائقه فرزند خواهی بودند اما به علل و موانعی صاحب فرزند نشدند و همدان در این شاخص رتبه ۲۴ کشور شده است.

حجت الاسلام گودرزی ضمن ابراز نگرانی از کاهش جمعیت استان همدان گفت: مهمتر از شمار جمعیت ساختار جمعیت است و هم اکنون، درصد کمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219425

مهمترین اخبار ایران و جهان: