نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 13:30

آمریکا هم پشت اغتشاش‌گران را خالی کرد؛ "اعدام شوید، انقلاب هزینه دارد!"

مایک راوندز سناتور جمهوریخواه در پاسخ به خبرنگار شبکه اینترنشنال وابسته به آل سعود گفته است انقلاب کردن هزینه دارد و اعدام‌ها بخشی از هزینه انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  سران کشورهای غربی که در سه ماه گذشته خود را به آب و آتش زدند تا اغتشاشات را وسیع‌تر و طولانی‌تر کنند و با حرف و توئیت، از دستگیرشدگان و متهمان حمایت می‌کردند، حالا که آشوب‌ها روبه اتمام گذاشته و متهمان در مرحله محاکمه و صدور احکام هستند، از هزینه انقلاب با اعدام شدن حرف می‌زنند!

"انقلاب کردن هزینه دارد و اعدام‌ها بخشی از هزینه انقلاب است"؛ این را مایک راوندز سناتور جمهوریخواه در پاسخ به خبرنگار شبکه اینترنشنال وابسته به آل سعود گفته است.

 

تنها کاری که نمایندگان پارلمان‌های اروپایی و آمریکا در روزهای گذشته انجام دادند این بود که کفالت سیاسی برخی زندانیان را قبول کردند و یا مادرخوانده سیاسی آنها شدند؛ اقدامی که به اذعان خودشان نه بار حقوقی دارد و نه اجرایی!

البته به گفته خبرنگار اینترنشنال همین کفالت سیاسی هم در پارلمان آمریکا چندان خریدار ندارد!

اغتشاشات 1401 , ایران اینترنشنال ,

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته برخی نمایندگان پارلمان‌های اروپایی کفالت سیاسی برخی زندانیان اغتشاشات اخیر در تهران را برعهده گرفتند و این عبارت این ایام زیاده استفاده می‌شود.

این کفالت هیچ نوع بار حقوقی ندارد و فقط شامل فشار سیاسی و رسانه‌ای می‌شود و حتی قدرت اجرایی هم ندارد که برای مثال بخواهند برای متهم وکیل بگیرند یا پشتیبانی مالی از وی کنند. نکته جالب توجه این است که این نماینده‌ها در همان ابتدای قبول این مسئولیت اعلام می‌کنند که هیچ بار حقوقی و مسئولیتی در قبال زندانی متوجه آنها نیست که مبادا بعدها از وی مطالبه خاصی داشته باشند و این حمایت در حد توئیت خلاصه می‌شود!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 924669

مهمترین اخبار ایران و جهان: