نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 19:42

مقام روس: برای ارائه کود رایگان با کشورهای آفریقایی در تماس هستیم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آمادگی دارد تا کودهای رایگان در اختیار کشورهای نیازمند آفریقایی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه از ارتباط مسکو با کشورهای آفریقایی در خصوص ارائه کود رایگان به این کشور خبر داد.

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در استانبول به خبرنگاران روسی اعلام کرد که مسکو با کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا برای ارائه کودهای شیمیایی به صورت رایگان ارتباط گرفته است.

این مقام روس پس از دیدار با مقامات ترکیه در استانبول اعلام کرد: ما آمادگی داریم کودهایی را که در برخی از کشورهای اروپایی توقیف شده اند، در اینجا از ۲۶۰ هزار تن کود سخن می گوییم- به کشورهای نیازمند به ویژه کشورهای آفریقایی اهدا کنیم. به همین منظور ما با کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا تماس گرفته ایم. به گفته این مقام روس، مسکو همچنین برای ارائه خدمات حمل و نقلی این محموله ها آمادگی دارد.

ورشینین تاکید کرد که اجرای توافق غلات یکی از موضوعات اصلی مذاکرات وی با مقامات ترکیه بوده است و این یک موضوع بسیار حیاتی است.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906925

مهمترین اخبار ایران و جهان: