نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 16:54

باند قاچاق سلاح در دشت آزادگان متوقف شد

اهواز- فرمانده مرزبانی خوزستان از شناسایی یک باند قاچاق سلاح در شهرستان دشت آزادگان خبر داد و گفت: در این راستا یک نفر پس از درگیری با مأموران مرزبانی به هلاکت و دیگری متواری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار لطفعلی پاکباز در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی دشت آزادگان روز گذشته با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال یک محموله سلاح از طریق نوار مرزی و معابر موجود در هورالعظیم آگاه شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: مأموران مرزبانی با پایش‌های دقیق و استفاده از تجهیزات اپتیکی و بررسی تحرکات منطقه موفق به شناسایی محل تردد قاچاقچیان شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله با اجرای یک عملیات برنامه‌ریزی شده و کمین هدفمند با موضع‌گیری مناسب و رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت قاچاقچیان تیراندازی و قاچاقچیان نیز به سمت مأمورین تبادل آتش کردند و پس از درگیری متقابل و برتری آتش از سوی مرزبانان، یک نفر از قاچاقچیان به هلاکت و دیگری با توجه به پوشش نیزار و تاریکی هوا به سمت کشور مقابل متواری شد.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به اینکه مأموران در این مأموریت پس از بررسی منطقه تعداد یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۵ تیغه خشاب به همراه ۵۸ تیر جنگی کشف و ضبط کردند، گفت: سلاح و مهمات کشف شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910925

مهمترین اخبار ایران و جهان: