نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 07:33

انقلاب اسلامی موجب تعالی شعر شده است

رئیس دفتر شعر حوزه هنری کشور گفت: انقلاب همچون نوری است که سیاهی طاغوت را پوشاند، شاعران را رشد داد و شاعران شعرهایی با مضامین غنی سروده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس علی داودی امروز در حاشیه محفل شعر انقلاب که در جمع شعرای بروجرد در کتابخانه شهید باهنر بروجرد برگزار شد، به فارس گفت: ظرفیت بالای شعر لرستان در بروجرد جمع شده است، لرستان و بروجرد خواستگاه شاعران بزرگ ایرانی است.

وی اظهار داشت: بروجرد سابقه دیرینه در شعر و ادب فارسی دارد، احیا دوباره شعر و ادب فارسی در لرستان مستلزم همت جوانان شاعر و ادب دوست است.

رئیس دفتر شعر حوزه هنری کشور گفت: چهره‌های ادبی تلاش کنند تا اساتید بزرگ شعر و ادب فارسی را به جوانان بشناسانند.

داودی افزود: گسترده شعر فارسی بسیار عمیق است که هر شاعر می تواند در بخشی فعالیت کند، اساس و خاستگاه شعر احساس است، با توجه به تنوع عظیم در عرصه شعر و با گسترش فضای مجازی کتاب‌های شعر کمتر خوانده می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز با گسترش فضای مجازی هرکس منتقد و مشوق خودش است، امروز همه آحاد مردم یک رسانه در دست دارند و هر کس به دنبال مطرح کردن خودش است.

وی بیان کرد: شاعر باید از این فضای جامعه و از قیدهای دست و پا گیر، شعر بسراید، شاعر همواره با اتهام همراه است ذهن‌های خلاق و کنشگر شاعران باید انتخاب کند در چه راستایی شعر بسراید.

رییس دفتر شعر حوزه هنری کشور گفت: امروز حواشی جامعه پررنگ‌تر از متن شده است در کدام برنامه رسانه‌ها مسائل کلیدی مطرح شده است، رسانه به امور سطحی می‌پردازد در دوران حاکمیت رسانه، چیزی که ملاک سنجش شاعران است تیم ملی شعر است.

داودی افزود: شعر انقلاب اسلامی رشد و پیشرفت انقلاب را بیان می‌کند، یک اتفاق تاریخی بزرگ در ایران با انقلاب رخ داد که جهانیان را متوجه ایران کرد.

وی اظهار داشت: انقلاب نوری که سیاهی طاغوت را پوشاند، شاعران را رشد داد و شاعران شعرهایی با مضامین غنی سروده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660925

مهمترین اخبار ایران و جهان: