نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 22:05

رقابت باستانی‌کاران شهرستان اسلام‌آبادغرب در سه رده سنی

حمزه حسینی دبیر هیئت زورخانه پوریای ولی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: باستانی‌کاران شهرستان اسلام‌آبادغرب امروز یکشنبه 8 بهمن‌ماه در زورخانه پوریای ولی شهرستان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در 5 رشته مهارت فردی به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمزه حسینی دبیر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای شهرستان اسلام‌آبادغرب در رقابت‌های فردی ورزش باستانی در اسلام‌آبادغرب اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات توجه بیشتر به رده‌های سنی پایه و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بین نوجوانان است تا در آینده پشتوانه بهتری برای بزرگ‌سالان ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل ظرفیت خوبی که در شهرستان داریم این مسابقه بین نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد برای آماده‌سازی مسابقات در سطح استانی، کشوری و منطقه‌ای برگزار کنیم.

دبیر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای شهرستان اسلام‌آبادغرب تصریح کرد: مسابقات ورزش زورخانه‌ای در رشته‌های چرخ تیز، چرخ چمنی، کباده، سنگ، میل‌بازی در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار و نفرات برتر مسابقه انتخاب شد

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در اسلام‌آبادغرب تلاش زیادی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شده است تا نونهالان و نوجوانان با آداب‌ورسوم، فرهنگ زورخانه، آموزش ورزش‌های زورخانه‌ای و آشنایی با مکارم اخلاقی ورزش پهلوانی فرابگیرند.

حسینی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با احیا ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در سال‌های آینده شاهد رشد چشمگیر این ورزش در شهر پهلوان خیز اسلام‌آبادغرب باشیم.

پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652625

مهمترین اخبار ایران و جهان: