نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 15:47

آمادگی ایران و تاجیکستان برای تأسیس شرکت‌های مشترک در حوزه حمل‌ونقل و صنعت

نخست‌وزیر تاجیکستان در دیدار با رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور بر اهمیت امضای اسناد جدید همکاری و سایر اقدامات لازم در راستای تقویت روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو کشورمان که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده با «قاهر رسول زاده» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف در ابتدای این دیدار ، توسعه روابط بین ایران و تاجیکستان را یادآور شدند و آن را با اجرای سیاست‌های سران دو کشور مرتبط دانستند.

نخست وزیر تاجیکستان امضا اسناد جدید همکاری، برگزاری همایش تاجران دو کشور در ماه نوامبر امسال و سایر اقدامات لازم در راستای تقویت روابط دوجانبه تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران را مهم خواند.

در راستای تحقق دستورات سران دو کشور، دو طرف بر آمادگی خود برای تقویت روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، ایجاد شرکت‌های صنعتی مشترک در زمینه حمل‌ونقل، نوآوری‌های علمی و سایر حوزه و صنایع تاکید کردند.

شایان ذکر است در شانزدهیمن اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان که به ریاست علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و «دلیر جمعه» وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد، دو سند جدید همکاری به امضا رسید.

علاوه بر این تفاهم نامه، برگزاری دوره آموزشی در حوزه آب میان دو کشور امضا و مبادله شد. همچنین از موضوعات مهم این اجلاس «برقراری ارتباط الکتریکی میان ایران و تاجیکستان»، «پروژه سد و نیروگاه سنگتوده ۲»، «پروژه تونل استقلال»، «طرح احداث نیروگاه راغون»، و «آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های آب و برق در تاجیکستان» است که در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان به تصویب رسید.

همزمان با آغاز شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه نمایشگاه تخصصی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران افتتاح و مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620825

مهمترین اخبار ایران و جهان: