نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 12:35

ماجرای واگذاری خانه بروجردی‌ها به بخش خصوصی چیست؟

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان موضوع واگذاری خانه بروجردی‌ها این شهر به بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احمد دانایی‌نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در خصوص واگذاری خانه بروجردی ها به بخش خصوصی اظهار کرد: حضور بخش اداری در خانه تاریخی بروجردی‌ باعث برهم خوردن آرامش گردشگران و کارکنان شده است. 

وی با بیان اینکه این اداره باید از خانه تاریخی بروجردی‌ها نقل مکان کند، افزود: اولین گزینه برای جابجایی این اداره از خانه بروجردی‌ها، تخصیص زمین از اداره راه و شهرسازی این شهرستان بود، در این زمینه همکاری بسیار خوبی صورت گرفت اما از آنجا که نیت بر این است که مکان جدید اداره میراث فرهنگی در بافت تاریخی باشد، لذا این مسیر را در پیش نگرفتیم. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: در ادامه، یک مکان در خیابان ملافتح‌الله پیشنهاد شد که باید از مسکونی به اداری تغییر کاربری داده می‌شد، این موضوع بسیار زمان بر بود و از دستور کار خارج شد.

دانایی نیا گفت: گزینه بهینه آن است که در محدوده محله سلطان امیراحمد که هسته مرکزی بافت تاریخی است، زمینی در نظر گرفته شود. اقدامات خوبی صورت گرفته و مقرر شد پس از طی مراحل قانونی و مصوبات بالادستی، مکان مورد نظر در تملک میراث فرهنگی قرار گیرد، لذا تهاتر در این زمینه به هیچ عنوان آن چیزی نیست که توسط برخی افراد نامطلع و یا فضای مجازی به آن دامن زده اند. 

وی با بیان اینکه خانه تاریخی بروجردی‌ یک اثر ملی است، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی کاشان در حال تکمیل ارائه طرح جامعی است که به محض محقق شدن آن، پیشنهادات را به صورت رسمی پیگیری و ان شاء ا... عملیاتی خواهد کرد. 

دانایی نیا ضمن تشکر از همه دغدغه مندان در حوزه موضوعات میراثی خاطر نشان کرد: در صورت توافق، این مجموعه صرفاً جهت بازدید گردشگران و نه برای ایجاد مرکز اقامتی و پذیرایی، در دسترس گردشگران قرار خواهد گرفت.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648125

مهمترین اخبار ایران و جهان: