نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 15:18

هوای پایدار تا روز چهارشنبه در اردبیل ماندگار است

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی تا ظهر چهارشنبه شرایط جوی پایدار در سطح استان اردبیل ماندگار است.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا ظهر چهارشنبه شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و وزش ملایم باد جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در اواسط روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد اما به دلیل ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه، طی ساعات شبانه و اوایل صبح، هوای سرد و خشک زمستانی تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به سکون نسبی جو تا روز سه شنبه رخداد غبار محلی هم دور از انتظار نیستف گفت: از روز چهارشنبه با کاهش تدریجی فشار سطح زمین پدیده غالب در سطح استان وزش باد جنوبی و در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند خواهد بود.

محمدی ادامه داد: از عصر چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی بر میزان ابرناکی افزوده شده و با فعالیت این سامانه بارشی از چهارشنبه شب تا قبل از ظهر جمعه آسمان استان ابری و در برخی مناطق به ویژه در مناطق جنوبی، نواحی منتهی به کوهستان سبلان بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از ظهر جمعه با خروج سامانه بارشی از منطقه مجدداً شرایط جوی در سطح استان پایدار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950169

مهمترین اخبار ایران و جهان: