نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 18:12

هوای قزوین گرم می شود

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش نسبی دما در استان قزوین خواهیم بود.

یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی پدیده غالب امروز در استان به ویژه در کانال بادی استان وزش بادهای به نسبت شدید در شهرهای کوهین، تاکستان و بویین زهرا است.

وی افزود: امروز امواجی از ارتفاعات استان عبور می‌کند که سبب می‌شود پدیده مه و رگبار و رعد و برق پراکنده برای این ارتفاعات محتمل باشد.

مدیر کل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: به لحاظ دمایی برای امروز کاهش نسبی دما و برای فردا سه‌شنبه و پس فردا چهارشنبه جو استان نسبتا پایدار پیش بینی می‌شود و نسبت به امروز دوشنبه، روند افزایش نسبی دما را پیش رو داریم.

شیخ الملوکی اضافه کرد: آسمان روز سه شنبه صاف تا کمی ابری و ارتفاعات شمالی تا نیمه ابری است که توام با پدیده وزش باد غربی و در ارتفاعات احتمال مه صبحگاهی وجود دارد.

این مسئول اذعان کرد: آسمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا کمی ابری و در ارتفاعات شمالی نیمه ابری تا ابری است و پدیده غالب در این دو روز، وزش بادهای شمالی و در بخشهای جنوبی و شرقی دشت احتمال گرد و خاک محلی خواهد بود که در روز پنجشنبه در ارتفاعات شمالی گاهی مه آلود با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین پیشینه امروز دمای قزوین را ۳٠ درجه سانتیگراد و در ۲۴ ساعت آینده، ۳۲ درجه سانتیگراد و کمینه دمای استان را  ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495125

مهمترین اخبار ایران و جهان: