نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:16

۴۸ دستگاه آمبولانس آذربایجان غربی در تمرچین و بازرگان مستقر شدند

ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از استقرار ۴۸ دستگاه آمبولانس با هدف ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرزهای تمرچین و بازرگان خبر داد.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خادمان بهداشت و سلامت در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان‌غربی با ۴۲ دستگاه آمبولانس سبک، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس برای خدمت به زائرین اربعین حسینی (ع) از مرز بازرگان تا مرز تمرچین بدرقه و مستقر شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعینی از مرز تمرچین اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) انجام شده که از امروز مأموریت رسمی کمیته بهداشت و درمان اربعین و حوزه اورژانس آغاز شد.

ولی زاده افزود: بیمارستان‌های ارومیه، نقده، پیرانشهر و اشنویه نیز همراه با اورژانس در حال آماده باش کامل هستند تا به بیماران و مددجویان خدمات لازم ارائه دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل اورژانس استان برای پوشش هرچه بهتر مراسم پیاده روی اربعین در مرز تمرچین ادامه داد: امسال با توجه به تجربه سال گذشته زمینه سازی لازم برای ارائه خدمات درمانی به زائرین خارجی و ایرانی از مرز بازرگان تا تمرچین پیرانشهر با تدابیر روز انجام شده است.

ولی زاده با بیان اینکه حدود ۲۹۰ نیرو اورژانسی در این عملیات حضور دارند، تاکید کرد: ۲۳۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نیروی ستادی در عملیات بهداشت و سلامت اربعین حضور فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه بک پایگاه شبانه روزی سلامت و درمانی نیز در تمرچین فعال است، یادآور شد: در صورت حاد بودن حال مراجعین، به بیمارستان‌های آماده باش اعزام خواهند شد.

روز گذشته نیز کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی (ع) دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با حضور مسئولان استانی در اورژانس ارومیه عازم مرز تمرچین و مسیرهای منتهی به آن شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463469

مهمترین اخبار ایران و جهان: