نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 15:45

مجلس ماجرای ذرت‌های فاسد در اسدآباد را بررسی می‌کند

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: در پی اظهارات متناقض قوه قضاییه و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ذرت‌های دپو شده در سیلوی اسدآباد کمیسیون کشاورزی مجلس صحت و سقم ماجرا را بررسی می‌کند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام متولی حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در کشور است افزود: برابر استاندارهای تعیین شده باید همواره انبارها از کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی پر باشد تا به تدریج به دست دامدار برسد.

وی با بیان اینکه جابه جایی و توزیع بهنگام سبب می‌شود از فسادپذیری کالا جلوگیری شود افزود: همچنین حفظ ذخایر کالاهای استراتژیک الزامی است تا در شرایط بحرانی تامین کالا صورت گیرد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تشخیص سلامت این کالاها در بنادر توسط سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد تعیین تکلیف می‌شود گفت: بعد از صحت و سلامت مجوز ورود کالا به بازار صادر می‌شود اما این معنا نیست که هیچ مسؤولیتی بر عهده دستگاه‌های اجرایی نباشد.

وی با بیان اینکه این راستی آزمایی در مرحله تخلیه در بنادر و در کمرگات است اضافه کرد: از آنجایی که کالاها چند ماه در انبارهایی چون شرکت امور پشتیبانی امور دام می‌ماند قطعا باید نظارت و تایید سلامت کالا کماکان بررسی و صحت سنجی شود.

آزادیخواه با اشاره به اخبار مقامات قضایی استان مبنی بر اینکه ذرت‌های دپوشده در شهرستان اسدآباد فاسد شده است گفت: در پی واکنش وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر رد اظهارات مسئولان دادگستری، نایب رئیس مجلس به کمیسیون کشاورزی تکلیف کرده که این موضوع در دست بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنا شده بعد از بررسی صحت و سقم ماجرا به سمع و نظر مردم برسد خاطرنشان کرد: گزارش این بررسی در اسرع وقت به نایب رئیس مجلس و مردم ارائه خواهد شد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498625

مهمترین اخبار ایران و جهان: