نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:34

ارائه خدمات درمانی به ۹۲۴۹ زائر در سامرا

مسئول درمانگاه هلال احمر در سامرا گفت: در مجموع ۹۲۴۹ نفر از زائران در سامرا از خدمات هلال احمر نظیر سرم تراپی، تزریقات و انتقال مصدوم دریافت کردند.

محمود حیدری، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از چهارم شهریور ماه فعالیت در درمانگاه سامرا را آغاز شده است و تاکنون به بیش از ۶۴۷۲ نفر مراجعه کننده توسط پزشکان این مرکز ویزیت شده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۹۲۴۹ نفر از زائران از خدمات هلال احمر در شهر مقدس سامرا نظیر سرم تراپی، تزریقات، انتقال مصدوم دریافت کردند.

ارائه خدمات درمانی به ۹۲۴۹ زائر در سامرا

زوج پزشک داوطلب خدمت بی نام ونشان

حیدری گفت: امسال اتفاقات زیبایی در سامرا افتاد و با توجه به حجم انبوه زائران، بین کادر درمان و مراجعان تناسب وجود نداشت، در همین حال زوجی جوان که هر دو پزشک و زائر حرم سامرا بودند با مراجعه به هلال احمر علاقه مند بودند تا در قالب شیفت دو ساعت به ویزیت و خدمت‌رسانی زوار مشغول شوند، که پس از بررسی مدارک و مستندات با درخواست آن‌ها موافقت شده اما دو ساعت شیفت آن‌ها به واسطه دغدغه خدمت به زوار به چهار روز خدمت‌رسانی بدل شده و چهار روز در کنار ما به زوار خدمت کردند.

وی افزود: کل تیم حاضر در این درمانگاه ۶۵ نفر هستند که شامل پزشک، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، مترجمین و سایر همکارانی که کمک می‌کنند.

ارائه خدمات درمانی به ۹۲۴۹ زائر در سامرا

حیدری با اشاره به اینکه درمانگاه سامرا با فاصله از سایر مراکز قرار دارد توصیه کرد: زائرانی که به این شهر مشرف می‌شوند زمان شب را برای پیاده روی انتخاب کنند، اگر احتمال فاسد بودن غدایی را احساس کردند از خوردن آن بپرهیزند و همچنین اگر احساس گرمازدگی و علائم آن را دارند با خنک کردن خود و مراجعه به مراکز درمانی نسبت به درمان اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479925

مهمترین اخبار ایران و جهان: