نیوز سیتی!
13 مهر 1402 - 21:38

نظام بانکی مانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نظام بانکی هم‌اکنون یکی از موانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در این استان است و بخش خصوصی به‌ خوبی نتواسته است از تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرام زارع عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در حوزه اقتصاد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به این بخش به‌ویژه در استان‌های کم‌برخوردار و در حوزه معافیت‌های مالیاتی صورت بگیرد، حذف بند ب 159 قانون بودجه در برنامه‌ هفتم توسعه به استان‌های کم‌برخوردار آسیب وارد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تیم اقتصادی استان بسیار قوی است، ادامه داد: اما برخی از مشکلات و قوانین اجازه فعالیت به مدیران اقتصادی را نمی‌دهد.

وی افزود: نظام بانکی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون یکی از موانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در این استان است و بخش خصوصی به‌ خوبی نتواسته است از تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری بهره‌مند شود.

زارع خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت است، این بخش بدون همکاری بانک‌ها نمی‌تواند توسعه پیدا کند، سود بانکی کمر سرمایه‌گذاران را شکسته است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1528369

مهمترین اخبار ایران و جهان: