نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:33

برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در ۸ منطقه ییلاقی رضوانشهر

رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در ۸ منطقه ییلاقی شهرستان رضوانشهر به مدت ۲ روز خبر داد.

هادی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قابلیت‌های خوبی در بخش دامپروری و پرورش دام در گیلان وجود دارد که باید احصاء شود، اظهار کرد: دامداران مناطق ییلاقی شهرستان رضوانشهر میزبان رزمایش جهاد دامپزشکی می‌شوند.

وی افزود: رزمایش جهاد دامپزشکی در ۸ منطقه ییلاقی شوشل و اسطله‌خوار و زرده‌خونی و روئنه‌خونی، گاوان چشمه، بائونه چال، زرین کول، چیلک منگای رضوانشهر در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

بابایی با بیان اینکه این رزمایش با همکاری نیروهای بسیج سازندگی و مشارکت ۹ دستگاه اجرایی استان در مناطق ییلاقی، صعب العبور و محروم شهرستان رضوانشهر انجام می‌شود، ادامه داد: به منظور هماهنگی و اجرای به موقع و تسریع در ارائه خدمات، تیم‌های عملیاتی دامپزشکی از عصر روز سه شنبه در منطقه مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: جمعیت دامی غالب این مناطق، دام کوچک است و حدود بر ۳۰ هزار رأس گوسفند و بز، ۲۳۰۰ رأس گاو توسط دامداران این منطقه نگهداری می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان هدف از این رزمایش را کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: با مهار بیماری، افزایش تولید و حفظ سرمایه دامی، محرومیت زدایی محقق خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: دامداران رضوانشهر از خدمات رایگان واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام برعلیه انگل‌های خارجی، معاینه دام و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بهره مند خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326925

مهمترین اخبار ایران و جهان: