نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:32

خانواده شهدا همچون مجاهدان پشت جبهه جهاد می‌کنند

امام جمعه اردستان گفت: نباید اجازه داد که نام شهدا فراموش شود و خانواده‌های شهدا نیز مجاهدانی هستند که در پشت جبهه جهاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه ضمن دعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: معاد باوری جزء خصیصه ذاتی پیامبران الهی است که در واقع به معاد و روز قیامت باور داشتند، انسان‌ها نیز باید پیامبران را الگو قرار داده و به فکر مبدا و مقصد خود یا همان معاد بوده که این عامل در واقع خود نشان‌دهنده اخلاص و تقوا است.

‌وی با بیان اینکه از عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت نام دارد، افزود: پانزدهم ذی‌الحجه سالروز میلاد امام هادی(ع) است و این امام بزرگوار نیز همچون سایر ائمه جزء پاکدل ترین و عالم‌ترین مردان زمان خودش بوده که دو یادگار بزرگ در میان جوامع اسلامی از جمله زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه از این امام بزرگوار برجای مانده است.

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به دیدارهای رهبر انقلاب با اقشار مختلف مردم طی چند روز گذشته، تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدا، شهیدان را قهرمانان جامعه اسلامی معرفی کردند بنابراین نباید اجازه داد که نام آنان فراموش شود همچنین خانواده‌های شهدا نیز مجاهدانی هستند که در پشت جبهه جهاد می‌کنند.

امام جمعه اردستان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص قوه قضاییه، ادامه داد: قوه قضاییه سعی کند طبق بیانات رهبری هم از درون و هم از بیرون با فساد مبارزه کند و برخورد خوب با مردم و مراجعان داشته باشند.

وی اضافه کرد: همه ساله مقام معظم رهبری در خصوص حج پیام‌هایی را بیان می‌کنند و وحدت و معنویت از ارکان اساسی حج هستند که سبب وحدت میان جهان اسلام و معنویت برای همگان می‌شود.

دهشیری تصریح کرد: دوازدهم تیرماه به‌عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده شده و فلسفه آن نیز این است که در چنین روزی آمریکای مدعی طرفدار حقوق بشر، هواپیمایی مسافربری ایران را بر روی آب‌های خلیج فارس هدف قرار می‌دهد و چندین نفر به شهادت می‌رسند.

امام جمعه اردستان با اشاره به جنایت‌های آمریکا، بیان کرد: ششم تیرماه سال ۶۰ ترور رهبر انقلاب که به جانبازی ایشان منجر شد، در هفتم تیرماه چندتن از وزرا، نمایندگان و مردان اندیشمند ما را به شهادت رساندند و در یازدهم تیرماه سال ۶۱ امام جمعه یزد به شهادت رسید همچنین بمباران شیمیایی سردشت نیز از جمله جنایت‌های آمریکا بود.

وی یادآور شد: یکم تا هفتم تیر ماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است بنابراین توصیه می‌شود شهروندان حتما در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و بهینه مصرف کنند و با توجه به بحرانی بودن منطقه ما در خصوص مسئله آب، پس آب یک موضوع حیاتی است و باید درست مصرف کردن آب مدنظر قرار بگیرد.

دهشیری با اشاره به دهم تیرماه و روز صنعت‌، معدن تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود معدن‌دارانی که در شهرستان کار می‌کنند و بهره خود را از معادن می‌برند، یک بنای خیری در قالب تجهیزات عمده پزشکی و یا دیگر موارد از خود در شهرستان به یادگار بگذارند و از اداره صمت می‌خواهیم که این موارد را پیگیری کند.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضمن تشکر از فعالیت‌های آنان، اضافه کرد: امیدواریم خدمات و اقدامات شهرداری‌ها برای مردم بیشتر شود که این امر رضایتمندی مردم را نیز افزون خواهد کرد.

وی با اشاره به عید غدیر یادآور شد: علامه امینی چهل سال تلاش کرد تا کتاب الغدیر را بنویسد تا این روز زنده بماند و فعالیت‌هایی نیز در این خصوص شروع شده که باید در پاسداشت غدیر تلاش شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319925

مهمترین اخبار ایران و جهان: