نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 21:16

ترکیه از یک تانک بدون سرنشین رونمایی کرد+فیلم

شرکت صنایع نظامی «اوتاکار» ترکیه از اولین خودروی زرهی سنگین وزن و بدون سرنشین خود رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت «اوتاکار» (Otokar) ترکیه امروز (جمعه) از اولین خودروی زرهی رزمی و سنگین وزن بدون سرنشین خود به نام «آلپار» (Alpar) رونمایی کرد.

به نوشته تی آرتی، این خودروی زرهی رزمی، می‌تواند انوع مأموریت‌ها را برای نیروهای مسلح در تمامی نقاط جهان انجام دهد.

طبق گزارش این شبکه، این وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین که حداکثر وزن آن 15 تن است، با سیستم‌های خودران و هوش مصنوعی، می‌تواند بسیاری از گره‌های نیروی زمینی را در عرصه نبرد باز کند.

این خودروی جنگی بدون سرنشین مجهز به سیستم برجک چند منظوره است. در بخش تسلیحات می‌توان طیف وسیعی از سلاح‌های کالیبر متوسط را به کار برد و همچنین قابلیت مجهز شدن به موشک‌های ضد تانک است.

 

ترکیه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری وسیعی در عرصه تجهیزات بدون سرنشین کرده است، از پهپادهای بدون سرنشین تا قایق جنگی و اخیرا زیردریایی بدون سرنشین که در شرکت‌های مختلف خصوصی نظامی این کشور طراحی و تولید شده است.

تبلیغ بر روی توسعه صنایع نظامی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای اردوغان در جریان رقابت‌های انتخاباتی اخیر بود، به طوریکه چند روز مانده به انتخابات اردوغان با حضور در مراسمی از اولین تانک بومی ترکیه به نام «آلتای» رونمایی کرد، تانکی که موتور آن را شرکت BMC طراحی و تولید کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۲۲ فروردین نیز اعلام کرد بودجه صنایع دفاعی این کشور را به ۷۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359225

مهمترین اخبار ایران و جهان: