نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 04:40

معاون رئیس جمهور خبر داد: رویداد ملی «خانواده و فرهنگ عامه» برگزار می‌شود

انسیه خزعلی از برگزاری رویداد ملی «خانواده و فرهنگ عامه» در طول سال جاری و برگزاری اختتامیه آن در سطح بین‌المللی طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در برنامه‌ای رادیویی درباره برگزاری رویداد «خانواده و فرهنگ عامه» در سطح ملی و بین المللی گفت: نقش خانواده و جایگاه آن برای تحکیم اهداف هر کشوری بی‌بدیل و بی‌نظیر است و به همین دلیل لازم است به استحکام و پایداری خانواده که می‌تواند نقشی اساسی در تربیت فرزندان و بعد کمی و کیفی جمعیت داشته باشد توجه شود.

خزعلی موضوع خانواده را دارای دو بعد مهم اقتصادی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: بسیاری اوقات به قدری موضوع اقتصاد مورد توجه قرار می‌گیرد که ضرورت‌های فرهنگی خانواده مغفول می‌ماند.

او تصریح کرد: یکی از دلایل مهم کاهش جمعیت، موضوعات فرهنگی است که برای حل آن ضرورت دارد به طور ویژه به مسئله خانواده و نیازهای آن پرداخته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حاضر در سطح بین الملل تشنه خانواده و الگوهای موفق خانواده هستند، خاطرنشان کرد: خانواده ایرانی می‌تواند با توجه به اصالت و ارزش‌هایش الگویی برای بسیاری از ملیت‌ها باشد.

خزعلی با تأکید بر ضرورت معرفی خانواده ایرانی به عنوان الگویی در سطح بین‌المللی، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف تلاش داریم امسال این وحدت و همگرایی در سطح ملی و جهانی در حوزه خانواده را ایجاد کنیم و این کار از طریق ارائه الگوها، بیان مطالب و مسائل فرهنگی در قالب برگزاری رویدادهایی که فرهنگ عامه را ترویج می‌کند، انجام خواهد شد.

خزعلی با اشاره به اینکه رویداد «خانواده و فرهنگ عامه» امسال در سطح ملی برگزار می‌شود و اختتامیه آن در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: گروه‌هایی با همه کسانی که دست اندرکار مسائل فرهنگی هستند از قبیل شورای فرهنگ عمومی، صدا و سیما، میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران و کانون پرورش فکری و همه کسانی که به گونه‌ای دستی بر آتش فرهنگ خانواده دارند، تشکیل شده است.

او ادامه داد: این همکاری صورت گرفته تا در این کارگروه‌ها که با همکاری گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی و با حمایت معاونت زنان انجام می‌شود، حرکتی شکل گیرد و رویداد را برپا کنیم.

خزعلی توضیح داد: این رویداد در سطح ملی تا یک سال متناسب با بوم و منطقه جغرافیایی استان‌ها برگزار می‌شود و سال آینده اختتامیه آن به شکل بین‌المللی برگزار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره گروه‌های تشکیل شده برای فعالیت در این رویداد، توضیح داد: ما 9 گروه را ایجاد کرده‌ایم. این 9 گروه دارای سرگروه‌ها و دبیران متخصصین این امر هستند که ظرفیت‌های کشور در ارتباط با خانواده را شناسایی می‌کنند.

او ادامه داد: این 9 گروه شامل «موفقیت و مهارت خانواده»، گروه «مدیریت و تربیت و خانواده»، «مد و لباس در خانواده»، «رسانه و خانواده»، «سفره و تغذیه و خانواده»، «بازی و خانواده»، «محیط زیست و خانواده»، «فرهنگ و میراث ناملموس خانواده» و گروه «سلامت و تربیت و نشاط خانواده» است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره نحوه شرکت متقاضیان در این رویداد اظهار داشت: سایتی اعلام می‌شود تا همه افرادی که ابتکار، ابداع، طرح و پیشنهاد ویژه‌ای در این زمینه دارند آثار خود را ارسال کنند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد: این حرکت سکویی برای شناساندن خانواده ایرانی و ارتقاء و حمایت از خانواده ایرانی و در سطح بین‌المللی باشد و الگوهایی از خانواده ایرانی را ارائه دهیم.

خزعلی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح بین‌الملل تشنه خانواده و الگوهای موفق خانواده هستند. چنانکه از هم پاشیدگی خانوادگی و کم شدن بعد خانواده یکی از معضلات تمام کشورها است که باعث کم شدن نشاط شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1350525

مهمترین اخبار ایران و جهان: