نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 10:42

توزیع ۳۰۰هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر توسط هیئات مذهبی کاشان

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: در روز عید غدیر خم بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط هیئات مذهبی کاشان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم و تاکید روایات بر اطعام این روز بزرگ اظهار داشت: مواکب و هیئات مذهبی نقش بزرگی در بزرگداشت این سنت دیرینه دارند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذا توسط هیئات مذهبی کاشان در روز عید غدیر خم توزیع می‌شود، ابراز داشت: البته توزیع غذا بیش از این آمار است چراکه این تعداد پرس غذا را فقط هیئاتی که به صورت رسمی ثبت شده‌اند، توزیع می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه در شب و روز عید غدیر خم بیش از ۵۰۰ ویژه برنامه در شهرستان کاشان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌های با هدایت مجموعه‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و غیره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های حسنه روز عید غدیر خم دیدار با سادات است، افزود: دیدار یا حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی هم از ساعت ۱۱ روز جمعه در مصلای نماز جمعه برقرار است.

حجت الاسلام والمسلمین بصیرتی از برگزاری ۱۰ برنامه شاخص فرهنگی و دینی در روز عید غدیر خم در کاشان خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها «مهمونی غدیر کاشونیا» است که در مسیری به طول یک کیلومتر در بلوار نماز کاشان برگزار می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: جشن‌های خیابانی امسال با شور و حال وصف ناپذیری در کاشان برگزار می‌شود که علاوه بر بلوار نماز، بلوار شهید جانجانی، راوند و پارک آیت الله مدنی هم میزبان این جشن‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340125

مهمترین اخبار ایران و جهان: