نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:13

اجرای طرح محرومیت زدایی در ۱۲ محله استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان از اجرای طرح محرومیت زدایی در ۱۲ محله کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: احصاء و اولویت بندی نیازهای این محلات در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر دوشنبه در همایش «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» در شبستان حرم یحیی ابن موسی الکاظم (ع) سمنان ضمن اشاره به طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ٢٠٢٠ محله در کشور، بیان داشت: این طرح بر پایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کل کشور دو هزار و ۲۰ محله در طرح توانمند سازی محلات کمتر برخوردار حضور خواهند داشت، تاکید کرد: در استان سمنان ۱۲ محله برای اجرای طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه این محلات در هشت شهرستان استان خواهند بود، گفت: احصاء و اولویت بندی نیازهای این محلات در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مشکلات محلات را از دیگر بخش‌های این طرح توانمند سازی دانست و ابراز داشت: در حاشیه شهر سمنان، نگرانی‌هایی در خصوص حاشیه نشینی وجود دارد که دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی تلاش دارد تا این مسائل را برطرف سازد.

وی به ضرورت ایجاد ثروت در محلات استان سمنان تاکید کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها مانع ایجاد حاشیه نشینی در شهرها می‌شود که در این زمینه عملکرد بسیار خوبی را طی یک و نیم سال اخیر در زمینه اشتغال روستایی استان سمنان شاهد بوده‌ایم.

به گزارش مهر، قبل از این مراسم نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله با حضور آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور افتتاح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295269

مهمترین اخبار ایران و جهان: