نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 19:58

«نیر»میزبان شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی خواهد بود

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «نیر» به مدت ۳روز میزبان شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی جشنواره آش نیر اظهار کرد: این شهرستان به مدت ۳ روز از ۱۴ تا ۱۶ تیر ماه میزبان شانزدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور شرکت‌کنندگان ملی و استانی برگزار می‌شود، گفت: جشنواره آش نیر یکی از جشنواره‌های دارای قدمت در حوزه خوراک در سطح کشور است که پیش از این ۱۵ دوره آن برگزار شده و معمولاً با استقبال شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان روبرو می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود که امسال نیز شاهد استقبال چشم‌گیر از این جشنواره باشیم.

محمدی ادیب تاکید کرد: در شانزدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر ۶۰ غرفه فعال خواهد بود که ۱۵ غرفه به شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها، ۱۰ غرفه برای عرضه صنایع‌دستی از سوی فعالان این حوزه و باقی غرفه‌ها نیز برای شرکت‌کنندگان داخل استان تخصیص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه در داخل شهرستان نیر است که طی جلسه هماهنگی مسئولین ادارات مرتبط اعلام آمادگی کردند و کارهای اجرایی جشنواره از امروز آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285525

مهمترین اخبار ایران و جهان: