نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:56

کارشناس BBC فارسی: وضعیت داخلی و خارجی ایران در چندماه اخیر بهتر شده است

مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و دیپلماسی دانشگاه فلوریدای جنوبی اذعان کرد: وضعیت ایران هم از لحاظ داخلی و هم از بعد خارجی در چندماه اخیر بهتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس میلانی مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و دیپلماسی دانشگاه فلوریدای جنوبی در برنامه زنده  BBC فارسی گفت: وضعیت ایران هم از لحاظ داخلی و هم از بعد خارجی در چندماه اخیر بهتر شده است.

وی افزود: تن صدای غربی‌ها و آمریکایی ها درباره مذاکرات عوض شده است؛ آمریکایی‌ها و غربی‌ها حساب می‌کردند جنبش انقلابی! که اخیراً در ایران شروع شد بتواند جمهوری اسلامی را ساقط کند یا نهایتاً به آن صدمه جدی بزند، منتظر بودند تا ببینند سرنوشت این جنبش چه خواهد شد؟

میلانی در ادامه عنوان کرد: با آمریکایی‌هایی که صحبت می‌کردم می‌گفتند اتفاقات اخیر آن قدر جمهوری اسلامی را ضعیف خواهد کرد که در نهایت منجر به این شود که بتوانند پوئن‌های خیلی مهمی را از ایران بگیرند.

وی تصریح کرد: در روابط بین‌الملل مهمترین مسئله این است که آیا یک کشور می‌تواند از اتفاقاتی که در معرض آن است درست استفاده بکند یا خیر، جمهوری اسلامی اما از اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد به خوبی استفاده می‌کند که این موضوع به نفع ایران به نفع صلح و به نفع عربستان و کشورهای دیگر خواهد بود.

این استاد دانشگاه آمریکا خاطرنشان کرد: این ترامپ بود که یک طرفه از برجام بیرون آمد (هرچند که کشورهای دیگر که امضا کرده بودند هیچ کاری در این موضوع نکردند) ایران که در این اتفاق مقصر نبود، پس چرا تو سر ایران می‌زنیم؟ یا کشورهای دیگری که با ایران قرارداد می‌بندند و زیرش می‌زنند، می‌گویند به ایران نمی‌توانیم اعتماد بکنیم، ایران چگونه به شما اعتماد کند؟

 

 

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282669

مهمترین اخبار ایران و جهان: