نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 15:28

تعداد پرونده‌های معوق دادسرای قزوین ۲۰درصد کاهش یافت

دادستان قزوین از کاهش ۲۰درصدی پرونده‌های معوق و مسن در دادسرای مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در سال جاری بعدازظهر امروز با حضور دادستان مرکز استان و 3 تن از معاونان دادستان در سالن جلسات شهدای مدافع حرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

در این جلسه حدود 500 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که از میان این پرونده‌ها پرونده‌های معوق و مسن شناسایی شد و حسین رجبی دادستان قزوین برای بررسی و رسیدگی سریع قضات به این پرونده‌ها دستور صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان این جلسه ضمن جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده در جلسه اظهار داشت: یکی از اهداف تدوین و اجرای سند تحول قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران پیشگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از تولید پرونده‌های معوقه است و به همین خاطر دستگاه قضائی در استان به‌دنبال صفر کردن تعداد پرونده‌های معوق است.

حسین رجبی با اشاره به وضعیت رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن در سال 1402 اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان پرونده‌های معوق و مسن دادسرای قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دادسرای قزوین با عمل به مواد و مفاد سند تحول قضائی در مسیر تحول و تعالی قرار گرفته است و مصرّ هستیم که هر گونه اقدامات تحول‌گرایانه در بخش‌های مختلف دادسرا را به اطلاع مردم استان قزوین برسانیم.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1347669

مهمترین اخبار ایران و جهان: